Recenze: Léto s gentlemanem

Jaromír Hanzlík jako princ na bílém koni.

Nebuďte však na omylu, o pohádku tu ani z daleka nejde. Vlastně skoro naopak. Anna (Alena Antalová) je už nějaký ten pátek vdaná a se svým manželem (Igor Bareš) tráví každé léto v chatové oblasti za Prahou. Za tu dobu už jejich vztah poměrně zevšedněl, zkrátka se zdá, jako by vše stagnovalo. Situace však nabírá na obrátkách, když Anna potká Artura (Jaromír Hanzlík), který k ní doslova přikluše na bílém koni a okouzlí ji svým šarmem. Po dlouhé době se jí dostává afektu ze strany muže, a to je osvěžující. A tak Anna podlehne.

Pro Hanzlíka je to scenáristický debut, což je bohužel znát.Tak začíná nový snímek režiséra Jiřího Adamce (Princové jsou na draka apod.), který se společně s Jaromírem Hanzlíkem spolupodílel i na scénáři. Pro Hanzlíka je to scenáristický debut, což je bohužel znát. Po dějové stránce totiž dílo opravdu pokulhává. Příběh nemá spád, nápad je nudný, nesmyslný a celé se to až moc vleče. I když má film stopáž pouhých osmadevadesát minut, pocitově se zdá, jako by měl daleko více.

Navíc, některá rozhodnutí tvůrců jsou zkrátka nelogická a nedávají smysl. Příkladem může být například obsazení Aleny Antalové (o jejím hereckém výkonu až později). V příběhu hraje ženu, která je babičkou a její dcerou je Lucie Vondráčková. Antalová je na takovou roli prostě ještě příliš mladá a je nepochopitelné, proč si tvůrci mysleli, že to tak bude v pořádku. Navíc jejího nápadníka (a asi i vrstevníka?) má hrát o desítky let starší Hanzlík, což také moc nefunguje. A herci ani nesdílejí vzájemnou chemii.

Což tedy není jejich chyba. Herecké výkony jsou totiž to nejlepší, co může snímek nabídnout. Antalová v roli protagonistky podává velmi solidní výkon, kterému se nedá mnoho vytknout. Sice chvílemi působí trochu unyle, ale to je chyba spíše scénáře. Jeden z nejvýraznějších výkonů pak představuje Igor Bareš, coby její manžel. Jeho postava má hloubku, emoční vypětí a Bareš vše ztvárňuje s lehkostí. Solidní výkon podává i Hanzlík, coby nápadník Anny, avšak oproti ostatním postavám působí nevyrovnaně a trochu irituje. Ve vedlejších rolích se tu pak představují Lucie Vondráčková, Tereza Kostková, Ivana Chýlková, Miroslav Etzler a mnozí další.

Ve snímku je však i spousta nesrovnalostí a trapně působících momentů. Například, když dcera Vondráčková špehuje matku Antalovou na rande s nápadníkem Hanzlíkem. Další zvláštností je, když se již v závěru filmu najednou odnikud zjeví Chýlková a Etzler jako rozhádaný manželský pár. I když je také fakt, že jejich hádka aspoň trochu oživí, jinak se vleknoucí film.

Co také působí jako mírné oživení je příjemný hudební doprovod. Zvláště pak sympatická průvodní píseň v podání Olgy Lounové a Václava Noida Bárty. Ti složili chytlavý song, který bude tak jediné, co si divák z filmu odnese a zapamatuje.

Léto s gentlemanem je v závěru zkrátka nevýrazný a strašně unylý film. Děj se vleče, nemá spád a většinu času ani nedává smysl. Samotný námět je slabý a chybí mu gradace, vyústění a závěrečná pointa, která tam sice tak trochu je, ale ve změti chaotického vyprávění se ztratí a celé dílo tak vyznívá do prázdna. Nejsilnější částí jsou zde herecké výkony a zaujme i titulní píseň.

S kým, že se to taháš?!

Tak já radši zdrhám.

Haha, to je ale srab!