Recenze: Kouzelný park / Wonder Park

O holce s tou nejfantastičtější fantazií.

Kdo by jako dítě nesnil o tom nejúžasnějším lunaparku na světě nebo alespoň o zemi plné zázraků? Malá June není žádnou výjimkou, se svou maminkou tvoří kouzelný zábavní park, ve kterém kreslí úžasnoskvělé atrakce fixkou opičák, a i ostatními zaměstnanci jsou zvířátka. June se brzo nespokojí pouze s fantazií a snaží se svůj park zrealizovat, ale po demolici své čtvrtě musí začít sekat latinu. Pak navíc její maminka onemocní a všechno hraní jde stranou, duše malé holčičky dospívá a kouzelný park putuje do krabic. Jenže co když byl opravdu skutečný, co se s ním teď stane?

Za příběhem stojí známý scenárista Josh Appelbaum (Podfukáři, Želvy Ninja) a režisér David Feiss. Tvůrci si dali opravdu záležet na tom, aby snímek nepůsobil lacině, investovali do pestrých animací světa fantazie, ve kterém uvidíme třeba hodinový řetízkáč, létající rybí kolotoč nebo raketovou atrakci. Kromě toho pečlivě zpracovali i dějovou linku, na které se mohli takříkajíc „vyblbnout“, ve světě fantazie dává přece všechno smysl, a stále se jim podařilo animáku zachovat hlavu a patu.

Děj se drží trendu současných animovaných filmů.Snad jen nebylo potřeba z pohádky pro děti dělat takovou vzdělávací show. Děj se drží trendu současných animovaných filmů, tedy musím dítěti i dospělému dát něco navíc, nějaký hlubší smysl a velkou myšlenku. V tomto případě je ta velká idea nemoci a ztráty iluzí pro příběh klíčová a dětské duši bere trochu radost z té nevázané legrace, kterou představuje objevení kouzelného lunaparku.

Je milé, že se nikdo nesnažil do Kouzelného parku napumpovat laciné vtípky a narážky na politiku, naopak všechen žert na nás působí přirozeně. Hudebně se snímek drží především hlavní písně, která se docela povedla, a to je osvěžující. Ale tyto věci dětského diváka nezajímají, tomu jde zejména o sympatické postavy, se kterými by se ztotožnil a o pár zábavných scén, které bude cestou z kina omílat se svými sourozenci. A to mu příběh o normální holčičce, které se splnily sny, dává.

Nemusíme si nalhávat, že by byl Kouzelný park něčím báječným a nevšedním, to není. Ve své podstatě to ale není špatný snímek. Má originální myšlenky, hezké animace a slušný soundtrack, které dohromady tvoří zajímavý příběh o dívce s bujnou fantazií, která ale kvůli dospěláckým starostem zapomene snít. I přes to všechno nový animovaný film postrádá určitou jiskru, kterou od něj čekáme a až moc se přibližuje skutečnému světu, o kterém ale v pohádce pro děti nechceme moc slyšet. S menšími dětmi se i tak návštěva kina vyplatí, pro ty starší už v něm asi není dost superhrdinů.

Pozor jelen!

Něco se nepovedlo Morisi

Svět pořádné fantazie