Recenze Velké dobrodružství Čtyřlístku: Animák pro děti nostalgicky apeluje i na starší generaci

Myšpulín, Bobík, Fifinka a Pinďa zasahují!

Oblíbená čtveřice kamarádů, která si říká Čtyřlístek, slaví letos padesáté výročí, a tak se tvůrci k jeho příležitosti rozhodli vydat nový film. Ten vznikl pod taktovkou režiséra a scenáristy Michala Žabky. A Žabka nabízí divákům v zásadě milou, naivní podívanou, cílenou především na nejmladší věkovou skupinu. To však nemění nic na tom, že snímek ocení i starší generace, která s populárním komiksem vyrůstala.

Námět není nijak složitý. Myšpulín, Bobík, Fifinka a Pinďa se scházejí u táboráku s totemem a jeden po druhém vyprávějí své nejoblíbenější zážitky. Vydají se se svým domečkem na výlet, pátrají po vlkodlacích, čistí místní rybník a nadělují na Mikuláše v pekle. A každé dobrodružství má své poslání a apeluje něčím na diváky.

Souhrnně jsou pak příběhy odvyprávěny vkusně. Jsou sice poměrně simplicitní a dá se říct, že chvílemi spíše, než dětské jsou dětinské, ale takový zkrátka Čtyřlístek vždycky byl. A vždy také poučoval, ať už navádí být ekologický, vypráví o Karlu IV., odkazuje na Karla Hynka Máchu či se raduje z návratu vlků do českých lesů, tak se snaží být pro mládež edukativní. A to se cení.

Zvolili totiž jednoduchý styl animace navozující tu správnou atmosféru.Tvůrci se však navíc tentokrát vrací k pramenům i po vizuální stránce. Zvolili totiž jednoduchý styl animace navozující tu správnou atmosféru, kterou známe z komiksů Jaroslava Němečka. Ten se, i s manželkou a synem, také hluboce podílel na vzniku projektu, což je znát.

Samozřejmě velkou roli tu hrají herci, kteří propůjčili hlasy hlavním hrdinům. Zaznívá tu tak Jiří Ployhar coby Myšpulín, Bohdan Tůma jako Bobík, Tereza Bebarová v roli Fifinky a Jan Maxián je Pinďa. Podle tvůrců probíhal výběr dabérů tak, že se snažili, aby herci byli svým postavám i nějak fyzicky podobní, protože to pak přenesou i na plátno. A dá se říci, že se povedlo. Dále tu pak zazní i hlasy herců jako je Miroslav Táborský, Jiří Lábus, Ota Jirák, Petr Rychlý, Jan Vondráček, Petra Jindrová či spoluautorka zdrojového komiksu Lucie Němečková.

Okrajově je pak ještě třeba zmínit i hudební stránku filmu. Ke konci tu zaznívá píseň, kterou si zazpívají společně všechny postavy. Je to milé osvěžení, které jistě pobaví i zabaví.

Čtyřlístek je již napodruhé ve filmu, a tentokráte tvůrci zvolili klasický styl kreslené animace. A to dává celé podívané opravdu hodně. Vizuální stránka nastoluje celkový tón, který je podpořen dějovou linií. Ta je občas až moc naivní, ale je to přeci jenom snímek pro děti, a jako takový se má brát. V závěru je to zkrátka sympatický animák pro děti, co neurazí ani dospělé, kteří u něj nostalgicky zavzpomínají.

Hvězdné války trochu jinak.

Když nejdete domů vy, přijde dům za vámi.

Veselá písnička nesmí u táboráku chybět!