Recenze: Psí poslání 2 opět dojímá i baví

Hlavní psí hrdina se tentokrát musí postarat o vnučku svého páníčka.

Podobně jako v prvním dílu, znovu se setkáme se psí duší Bailyeho, který se v průběhu filmu převtěluje do dalších těl různých psích plemen, komentuje pro diváka dění kolem zábavnou a jednoduchou formou, a snaží se zavděčit svému páníčkovi. Už totiž ví, co je jeho poslání. Opět se pokusí rozesmát děti „psími kusy“ a dojmout jejich rodiče, hlavně milovníky psů.

Bailey stárne a když přichází jeho čas, dostane od páníčka nový úkol: v příštím životě najít CJ a chránit ji.Bailey žije spokojený život po boku svého páníčka Ethana (Dennis Quaid) a jeho ženy Hannah (Marg Helgenberger). Do smečky přibyli i noví členové: vdova po jejich zesnulém synovi Gloria (Betty Gilpin) a především malá vnučka CJ. Tu všichni milují a Bailey jí dělá společnost, když o ni máma zrovna nestojí, což se bohužel děje často. Život na farmě pod dohledem tchýně už Glorii vyčerpává, a tak s dcerou uteče. Ethanovi a Hanně to zlomí srdce. Bailey stárne a když přichází jeho čas, dostane od páníčka nový úkol: v příštím životě najít CJ a chránit ji.

CJ opravdu nemá lehký osud: její matka pije a často ji nechává doma samotnou. Jediným parťákem v takových chvílích je pro ni fenka Molly. A v ní se samozřejmě skrývá duše Baileyho. Vrací se k CJ znovu a znovu, aby jí v životě stál po boku. Snaží se ji chránit, rozveselovat, ale také přivést k pravé lásce. Zápletka s hudební kariérou hlavní hrdinky je už celkem přebytečná, hlavně když tato dějová linka vede k jediné odzpívané písni za celý film.

Snímek je poměrně dětský v tom, že postavy jsou černobílé: všichni jsou buď naprostí dobráci, nebo hrozní vypočítaví zloduši. I přes tuto zdánlivou jednoduchost se tu řeší pro děti celkem složité a někdy drsné situace či dialogy, ať už je to smrt otce, hrozné chování matky, rakovina, autonehoda, agresivní přítel… V takových momentech už asi začnou malé děti netrpělivě poposedávat, zvláště u skoro dvouhodinového snímku.

V roli rostoucí CJ se vystřídá Abby Ryder Fortson a Kathryn Prescott, obě sympatické a zvládající roli. Dennis Quaid tentokrát nedostane tolik prostoru, což je pochopitelné, ale každou scénu pozvedne. Betty Gilpin v roli sebestředné matky je přesně tak protivná, jak by měla být. A v neposlední řadě je nutné ocenit psí herce a jejich trenéry, protože chování pejsků vypadá opravdu přirozeně.

Dětský snímek se umí pěkně zakousnout, to poznáme v kině podle toho nenápadného posmrkávání a utírání slz, které pochází často od dospělých diváků. Charaktery jsou hodně jednoduché, ale řeší komplikované problémy, což může děti ke konci už nudit. Také vtípků ubylo. Jsou tu ale přeci pejsci, spousta pejsků, takže divák bude odcházet spokojeně dojat.

„Já bych tě láskou sněd!“

O nejrůznější psí plemena tu opět nebude nouze.

Bez vnučky tomu něco chybí…