Recenze Podfukářky: Anne Hathaway a Rebel Wilson neškodně baví, i když nepřináší nic objevného

Kdo je podváděný, a kdo podvodník?

Penny a Josephine jsou, jak už název filmu napovídá, dvě podfukářky, které se živí tím, že lžou mužům a dostávají od nich peníze. Když se jim však zkříží cesty, nastává střet. A jediným řešením je souboj o to, která z nich je lepší podvodnice. Jejich cíl je mladý zbohatlý vynálezce populární mobilní aplikace. Kdo si ho dřív omotá kolem prstu?

Nové a nové způsoby, které hlavní hrdinky nachází k obelhání svých obětí, jsou důvtipné a originální.Pokud se vám tato premisa zdá trochu povědomá, tak to není překvapující, neboť jde v zásadě o remake snímku Špinaví, prohnilí lumpové z roku 1988, kde zazářili Steve Martin a Michael Caine. Scénář původního příběhu tu sloužil jako předloha a dá se říct, že autorka Jac Schaeffer vytvořila poměrně sympatickou podívanou, která většinu času baví a má spád. Vtipy nejsou ohrané, jsou originální a docela chytré a samotný scénář je velmi pěkně napsaný. Nové a nové způsoby, které hlavní hrdinky nachází k obelhání svých obětí, jsou důvtipné a originální.

Tomu ve velké míře napomáhají i herecké výkony. V první řadě je potřeba vyzdvihnout Anne Hathaway jako Josephine, která podává velmi silný výkon. Ten je zde jeden z nejvýraznějších a je znát, že této oscarové herečce tato role evidentně sedla. Podobně je na tom i Rebel Wilson coby Penny, jejíž přednes se sice zdá být ve všech jejích snímcích podobný, ale zde předvádí i o něco hlubší roli. Obě hlavní herečky tak baví a společně navíc tvoří dobrý tým, který si umí nahrávat a rozumí si. V poslední řadě pak stojí za zmínku Alex Sharp jako Thomas, cíl obou protagonistek. Sharpova postava se až nápaditě moc podobá Marku Zuckerbergovi, což byl nejspíš i záměr, a mladý herec charakteristiky a manýry toho miliardáře skvěle paroduje a dodává tím filmu novou úroveň.

Mimo jiné přináší Podfukářky i sympatický a hravý soundtrack, který dobře podkresluje celou náladu snímku. Zaznívají tu hity jako Lips Are Moving od Meghan Trainor či Work It od Missy Elliott. To dodává příběhu mladistvý a čerstvý nádech.

Podfukářky jsou milou podívanou, která rozhodně neurazí. Celovečerní debut britského komika Chrise Addisona se sice inspiruje klasikou z osmdesátek, ale přináší do hry i své vlastní fígly. Hlavními plusy jsou Hathaway a Wilson, které v zásadě celý snímek táhnou. A táhnou ho dobře. Pomáhá jim i slušně napsaný scénář, plný humor. Ten sice není vždy úplně dokonalý, ale většinu času se tu stejně smějeme. A po poměrně pomalém rozjedu (což zamrzí) se dostáváme k příjemnému a pohodovému snímku.

Jen se usmívej a tleskej, usmívej se a tleskej.

Dáš mi číslo svý kreditky?

Hlavně už prosím nemluv o tý svojí aplikaci…