Recenze: Late Night staví do nadprůměru především charismatická Emma Thompson

„Doufám, že jsem si zasloužila privilegium vašeho času.“

Tak se vždy loučí se svými diváky moderátorka Katherine Newbury, legenda ve svém oboru. Je jedinou ženou, které se povedlo skoro tři dekády moderovat úspěšnou večerní talk show. Když jí však úsečný článek označí jako „ženu, která nenávidí ženy“, je nucena v rychlosti přijmout na pozici scenáristy nezkušenou Molly, která se tak stává jedinou ženou ve stávajícím spisovatelském týmu. Aby toho však nebylo málo, Katherine čelí nízké sledovanosti, a tak jí hrozí, že bude nahrazena mladým sympatickým mužem. Molly je ale odhodlána pomoci Katherine oživit její show i kariéru a dokázat, že na pozici nebyla přijata jen kvůli svému pohlaví. Její činy však přinesou větší změny, než očekávala.

Společně vytvořily poměrně sympatickou lehkou letní komedii, která chvílemi i dojímá. Tak se prezentuje dílo režisérky Nishy Ganatry a scénáristky Mindy Kaling, která si zde střihla i jednu z hlavních rolí (o tom ale až za chvíli). Společně vytvořily poměrně sympatickou lehkou letní komedii, která chvílemi i dojímá. Avšak hlavně ze scénáristického hlediska snímek chvílemi trochu pokulhává. To je vidět obzvlášť u pomalého rozjezdu. Dějová linie také neuspívá v tom, že, krom hlavní hrdinky, se ostatním postavám dostává poměrně málo prostoru, což je škoda, protože by jistě bylo zajímavé prozkoumat i trochu více ostatní aktéry.

Mimo to scénář silně a neustále naráží na mnohá dnešní aktuální společenská témata, až se chvílemi zdá, že příliš moc tlačí na pilu. K dobru však autorkám budiž, že ve většině případů vyřeší tyto problémy vkusně a vysílají tím pozitivní zprávu k divákům. Bez větších spoilerů se tu například nakousne #metoo aféra, jejíž vyústění je rozumně rozhřešeno. Jako další ukázka může posloužit situace, kdy postava Molly (Indka) řeší otázku toho, když někdo dostane práci jen kvůli svému pohlaví a barvě pleti. I to je zde probráno s nadhledem a nenuceností. Snímek tak publiku nic přespříliš nevnucuje, jen se v zásadě snaží rozpoutat větší diskusi, v čemž víceméně uspívá.

Co však může překvapit, je fakt, že vůbec nejde o stoprocentní komedii (i když se tak snímek snaží prezentovat). Humor a poměrně povedené vtipy tu sice nechybí, ale najdeme zde i plno dojemných momentů, v tom nejlepší slova smyslu.

A právě zde přichází do popředí Emma Thompson, jejíž výkon zvedá celkovou úroveň podívané. Bez ní by to zkrátka nebylo ono. Tato hollywoodská legenda se zde představuje coby nekompromisní a strach nahánějící proslulá moderátorka Katherine. Sledujeme tu vývoj její osobnosti, což Thompson skvěle demonstruje. Navíc je skutečně sympatická a má charisma, které je znát v každé scéně, kde je přítomna. Vedle ní se tu pak objevuje již zmíněná Mindy Kaling, která sepsala i scénář, coby nezkušená scénáristka Molly. Kaling sekunduje skvělé Thompson a trochu upadá do jejího pozadí. Zkrátka není bohužel tak výrazná, jak si scénář vyžaduje, a i když podává solidní výkon, tak nejde o nic objevného. V poslední řadě je pak nutno zmínit i Johna Lithgowa. Ten je známý především coby komik, avšak zde se objevuje v poněkud serióznější roli coby manžel Katherine, trpící na Parkinsonovu nemoc. I když jeho úloha není nijak velká, tak Lithgow svou jemností a nenuceností krade každou svou scénu pro sebe. Až je škoda, že nedostal trochu více prostoru.

Late Night poměrně dobře ilustruje, jak to chodí v showbyznysu, a co se odehrává v zákulisí takové večerní talk show. A i když scénář sem tam pokulhává, tak nabízí poměrně konzistentní příběh, s víceméně neotřelým námětem. Ganatra a Kaling si sice neodpustily nakousnutí současných žhavých společenských témat, ale řeší je vkusně, takže jim to promineme. Velkou oporou snímku je pak i Emma Thompson, bez které by to zkrátka nefungovalo tak, jak má. V závěru je Late Night sympatická a dojemná letní komedie, které nechybí humor ani serióznost, a navrch toho má na konci i dobré poslání.

Jak dlouho se ještě budu muset takhle usmívat? Začínám mít křeč.

Takže… co si dáme k obědu?

No, a pak jsem chytil tááákhle velkou rybu!