Recenze Playmobil ve filmu: Nesnaží se o originalitu, prostě napodobuje své žánrové předchůdce

Nechte se pohltit světem fantazijních představ, které neznají žádné meze.

Režisér Lino DiSalvo, který vedl například tým animátorů při tvorbě u nás velmi populárních snímků jako Ledové království nebo Na vlásku, znovu přichází s novým animovaným filmem. Trend zfilmování dětských hraček tedy pokračuje a my jsme se po LEGO příběhu dočkali i oživení vesmíru Playmobil. V českém prostředí byla známá spíše obdoba těchto postaviček, říkalo se jim Igráčci.

Vztah dospívající dívky Marly s jejím mladším bráškou Charliem není zrovna ideální. Dříve si ovšem skvěle rozuměli, hráli si spolu a prožívali při tom nejrůznější dobrodružství. Kvůli neposlušnosti se Charlie najednou dostává do kouzelného světa hraček, kam se za ním vydá i jeho sestra. Z obou dvou se stanou figurky Playmobil na hračkovém modelu města. Její bratr je ale záhy unesen a Marla je odhodlaná ho za každou cenu najít. V tom jí bude pomáhat nepříliš úspěšný obchodník Del a rádoby okouzlující superagent Rex Dasher. Společně se budou muset vypořádat s kovboji, piráty, Vikingy, rytíři a dinosaury. Nakonec se dostanou až do římského města, kterému vládne podlý císař Maximus.

Kdyby existoval tento film pouze sám o sobě, dal by se považovat za celkem zdařilý.V první řadě je třeba uvést, že se nejde vyhnout tomu, abychom nesrovnávali tento počin se starším LEGO příběhem. A to je nejspíše právě ten největší kámen úrazu. Kdyby existoval tento film pouze sám o sobě, dal by se považovat za celkem zdařilý. Jenže jestliže známe jeho stavebnicového konkurenta, neubráníme se dojmu, že toho vlastně snímek převzal spoustu od něj. Ať už se jedná o detailní povedenou mimiku postaviček, jejich charaktery, způsob vyprávění, nebo o částečně hrané úseky. Na rozdíl od LEGA se zde ale setkáváme s realističtějšími figurkami, které mají tím pádem i lepší fyzické dispozice. Také je možné vidět inspiraci postavami a prostředím z Hvězdných válek.

Playmobil ve filmu se snaží působit především na divákovu hravost a představivost. Vystihuje, jak bezbřehá je dětská fantazie a jaká je škoda, když o ni v dospělosti přijdeme. Tento film funguje totiž přesně jako dětská mysl, není nutné řešit nějaké logické záležitosti, důležité je se hlavně pobavit. Za nejvíce povedené se dá považovat právě přeskakování mezi jednotlivými žánry. Jakmile se například ocitneme ve westernovém městečku, najednou se všechny postavičky chovají v duchu tohoto žánru a jsou uplatňovány pro něj charakteristické syžetové postupy, což působí humorně.

Oproti LEGO příběhu je ale toto vypravování méně vtipné, některé dialogy jsou příliš dlouhé a vlastně nejsou potřeba. Také se zde nenachází tolik podprahových vtípků pro dospělé.

Pozitivní stránkou jsou texty a hudba, ať už v anglickém originále, nebo v českém podání. Přestože jsou slova kolikrát velmi naivní, jak je možné očekávat, písně mají hravý text a jsou famózně nazpívané. V původním znění se sešli především dva nadaní zpěváci – Adam Lambert a Meghan Trainor, kteří propůjčili hlas také některým postavám. Ani česká verze ale nezůstává pozadu a překvapuje svým velmi dobrým zpracováním.

Svým způsobem lze snímek považovat za takovou evropskou verzi především amerického LEGO příběhu, která spoustu věcí převzala podle jeho vzoru, nicméně nedosahuje jeho kvalit. Povedenou stránkou je chytlavá hudba, která slouží hlavně k představení záměrů jednotlivých postaviček. Film bude bavit nejspíše jen děti, protože aby zaujal více dospělé, chybí mu hlubší rozměr, o něco spletitější děj a potřeboval by více skrytých humorných narážek.

„Tak takhle jsem si svou první projížďku na koni opravdu nepředstavovala!“

Tak tahle póza vypadá fakt hustě, vydržte tak.

Jsem Maximus a teď se vám představím písní.