Recenze: Jumanji: Další level nás vrátí do džungle, s více postavami a větším nebezpečím

Další tah ve hře o diváckou popularitu. Bude úspěšný?

Pokud jste neviděli dva roky staré Jumanji: Vítejte v džungli!, bude kvůli orientaci v postavách (a že jich není málo!) určitě lepší, když si doplníte filmové vzdělání. Čtveřice z minulého dílu se stále přátelí, i když se všichni rozutekli za studiem. Zdá se, že poslední dobrodružství v Jumanji všechny nakoplo k tomu, aby byli lepšími lidmi a pracovali na sobě. Jen frustrovaný Spencer má dojem, že jeho herní verze byla lepší, protože tam byl hrdinou, ale v reálném světě už to taková sláva není. Takže se rozhodne pro něco šíleného: vrátit se do Jumanji.

Když na to přijde Martha, Bethany a Chlaďák, rozhodnou se vydat za ním, protože sám by se zpátky možná nikdy nedostal. Jenže když použijí zničenou konzoli, hra vtáhne také pár osob, které se jí vůbec nechtěly zúčastnit, jak je ostatně jejím dobrý zvykem… Naši známí hrdinové věděli, do čeho jdou, respektive si to mysleli, ale je tu celá řada problémů. Jejich avatary s těly Dwaynea Johnsona, Karen Gillan, Jacka Blacka a Kevina Harta se tentokrát přeházely, a navíc jsou tu dva nevítaní hosté starší generace, kteří se stále nemůžou vzpamatovat z toho, kde se ocitli. I jejich vinnou všem rychle ubývají životy. A navíc se některé levely ani neodehrávají v džungli. Užijeme si tak nová nebezpečná zvířata (i dost nečekaná) a krásné scenérie, na nichž se pozitivně projevuje nadupaný rozpočet.

No tak řekni, proč jsi přišel, s tebou je to vždycky na dlouhý lokte!Když ze začátku filmu jedna postava říká: “No tak řekni, proč jsi přišel, s tebou je to vždycky na dlouhý lokte!” tak tím celkem dobře vystihuje i náš rozpačitý pocit z dosud celkem drhnoucího rozjezdu filmu. Jak se dostaneme do Jumanji, už se nám zábava rozjede lépe. Akční scény jsou zábavné a nápadité, ale nic nezapomenutelného. Tempo je oproti těžkopádnému začátku svižné a zábavu se snaží zajistit dialogy a hlášky postav. Vtípky bohužel dost ztratily na kvalitě, často vyzní spíš trapně. Prostě humor musí být za každou cenu, a nikdo se nestará o jeho jakost. Dost toho zachraňují herci, kteří teď ztvárňují jiné charaktery, a tak je můžeme vidět tak, jak se nám to jindy nepoštěstí, zvláště u Johnsona. Pár scén je dost zmatených a střih nás občas také trochu zarazí. Jde o lehce stravitelnou zábavu, která sem tam pokulhává a slabší dialogy se snaží maskovat množstvím postav. Zda na tuto hru přistoupí, to už je na divákovi, ten každopádně může vyrazit do kina s celou rodinou a nikoho snímek neurazí.

Naši hrdinové si mysleli, že tentokrát vědí, do čeho jdou, Jumanji je ale vždy hra plná překvapení. Životů ubývá a zmatků je čím dál víc, když ale všichni potáhnou za jeden provaz, určitě zvládnou i tento další level. Nějak se dvouhodinovým filmem prokouše i divák, ale už to není taková zábava. Ne že by snad hrozilo pomalé tempo či nedostatek postav, ale kvalita humoru šla dolů. O nelogičnosti ani nemluvě. Možná to chtělo víc zamakat na scénáři, než za každou cenu co nejdříve dostat do kin pokračování.

Globální oteplování zdá se zasáhlo i Jumanji.

„Tady měla být přece džungle?!“

Vždy je lepší přibalit si vrstvu oblečení navíc…