Recenze: Tenkrát podruhé je dojemná romantika, kterou budete chtít zažít

A jaký moment ve vašem životě byste si chtěli zopakovat?

Přesně před tuto otázku je postaven Victor, když od svého syna dostane dárkový poukaz firmy Time Travelers. Ta za pomocí věrohodných filmových kulis, masek a herců dokáže své zákazníky přenést, do jakékoliv doby chtějí. Zatímco většina si přeje setkat se známými historickými osobnosti, Victor se touží vrátit do nespoutaných sedmdesátých let, konkrétně do dne, kdy se poprvé seznámil se svou ženou a zamiloval se do ní. Chce ještě jednou prožít jejich první rande a vrátit se do doby, kdy v něm viděla více než jen páprdu v pruhovaném pyžamu. A Victor se díky autentickým kulisám a dobře odvedené práci filmařů, opět zamilovává.

Tak zní myšlenka nového snímku režiséra a scenáristy Nicoly Bedose. Jde o v jádru velmi originální nápad, který divákovi vnucuje otázku: „Do které doby byste se chtěli vrátit vy?“ Bedos tak nabízí unikátní podívanou, která nejenže baví, ale především dojímá. Příběh stařecké romantiky a návratu do mladých let, na sobě zkrátka něco má. A Bedos to zkrátka umí odvyprávět. Režisérsky i scenáristicky se mu podařilo vytvořit na plátně kouzelnou atmosféru.

A to hlavně díky autentickým kulisám. Příběh mimo jiné nabízí nevšední pohled na to, jak to chodí ve filmovém zákulisí a jak se dělá takový film. Ve spoustě scénách sledujeme režiséra a šéfa zmíněné firmy Time Travelers v podání Guillaume Caneta, jak vše řídí za kulisami a sleduje vývoj snímku s námi. Je to zajímavý úhel pohledu, který navíc oživuje celkový příběh.

Ten má sám o sobě dobrý spád. Děj se sice odvíjí malinko pomaleji, ale to tak nějak patří k jeho celkové náladě. I přes to se totiž vyprávění nevleče a dvě hodiny utečou poměrně rychle. Navíc se neustále něco děje a snímek úspěšně udržuje divákovu pozornost po celou dobu.

Jako jisté oživení pak pomůže i chytlavý soundtrack. Ten se kromě elegantního klasického doprovodu sestává především z vypalovaček ze sedmdesátých let, neboť do toho období se hlavní hrdina vrací. Zaznívají tu tak například písně jako The Man I Love, Honey, Yes Sir I Can Boogie, Lost In Your Arms či And I Will Follow. Všechny písně skvěle navozují atmosféru a doplňují celkovou náladu příběhu.

Charismatický Auteuil přenáší skvěle na diváky veškeré své emoce.Tu však vytváří především herci. V hlavní roli coby Victor se zde představuje Daniel Auteuil, který podává velmi silný a výrazný výkon. Charismatický Auteuil přenáší skvěle na diváky veškeré své emoce a my mu to všechno zkrátka věříme. Vedle něj je pak jistě potřeba neopomenout i výše zmíněného Guillauma Caneta, ten může být tuzemskému divákovi známý z komedie Rock’n Roll, kde si zahrál po boku své ženy Marion Cotillard. Zde Canet ztvárňuje Antoina, neurotického režiséra a majitele fiktivní firmy Time Travelers, která svým zákazníkům dopřává „výlety“ do jiné doby. Canetův přednes je kvalitní a utrápeného umělce ztvárňuje autenticky. Navíc mu nechybí i jakýsi šarm, který přenáší i do své role. V neposlední řadě tu máme Doriu Tillier coby herečku Margot, která v inscenaci pro Victora ztvárňuje mladší verzi jeho ženy, a navíc je také milenkou Antoina. Tillier je svým kolegům dobrým ženským protějškem a dobře si s nimi rozumí. Navíc to, že vlastně hraje roli v roli, dodává jejímu výkonu jakýsi hlubší rozměr. Dále se zde pak objevují například Fanny Ardant, Pierre Arditi nebo Denis Podalydès.

V závěru je Tenkrát podruhé sympatická podívaná, která pobaví, ale i dojme. Je to francouzská romanťárna, tak jak se patří, a to se ví, že Francouzi tenhle žánr umí. Bedose navíc nabízí originální a neokoukaný příběh, který nutí k zamyšlení a má v závěru i hlubší poslání. Když se pak k tomu přidá kvalitní a výrazné herecké obsazení spolu s chytlavým soundtrackem, není co řešit.

Sakra, ta kožená bunda má pořád šmrnc.

Takže, teď se pěkně rozbreč, jo?

Jak dlouho mám ještě tancovat?