Recenze Pokémon: Mewtwo vrací úder – Vývoj: Remake originálu z devadesátek, ve kterém zaujme především novodobá grafika

Příběh zavání nostalgií.

Hlavním cílem filmu Pokémon: Mewtwo vrací úder – Vývoj je převtělení dobře známého konceptu do modernějších vizuálů, a to dopadlo, až na některé výjimky (ale o tom až později) víceméně úspěšně. Samotný příběh sice otrlého fanouška moc nepřekvapí, ale i tak potěší jeho nová podoba.

Mewtwo vrací úder je v první řadě remakem prvního pokémonovského snímku Pokémon: První film z roku 1998.Mewtwo vrací úder je totiž v první řadě remakem prvního pokémonovského snímku Pokémon: První film z roku 1998. Jde o novodobou verzi (pro milovníky tohoto anime) známého a populárního příběhu. V příběhu jako vždy figurují hrdinové Ash, Misty a Brock spolu s Pikachuem a dalšími pokémony. Ti jsou svolání na tajemný ostrov, kterému velí Mewtwo, tvor vytvořený lidmi v laboratořích jako klon pokémona Mew. Hrdinové a jejich pomocníci se tak musí postavit Mewtwovi a překazit mu plány.

Kdo zná původní film i seriál, tak pro něj není příběh ničím neočekávaným. Na druhé straně, nováčky děj určitě mile překvapí. Nejde sice o nic překotného, ale vyprávění je koherentní a ucelené a v rámci světa pokémonů se jedná o jeho významnou součást. Kromě toho, že podívaná čerpá z již zmíněného originálu, tak lze sledovat i mírnou podobnost v nedávném live action díle Pokémon: Detektiv Pikachu, není však žádné tajemství, že i pro ten byl zmíněný film z osmadevadesátého roku předlohou.

A i když příběh po této stránce není ničím objevný, tak stále baví a režisérské trio Motonori Sakakibara, Tetsuo Yajima a Kunihiko Jujama si připravili záživnou hodinu a půl dlouhou jízdu. Co určitě potěší, především fanoušky, je nenucený humor jednotlivých postav. Najde se zde spousta úsměvných momentů, které čerpají především z dobře známých vlastností jednotlivých postav a charakterů pokémonů (např. to, jak se Brock neustále zamilovává do každé ženy nebo Psyduckova laxnost). Nutno podotknout, že i když věrní fanoušci se možná budou bavit o něco více, tak i ostatní se nebudou nudit.

Kromě toho však film čerpá poměrně silně i z roztomilosti jednotlivých pokémonů, které po vizuální stránce ztvárňuje věrně. A tím se dostáváme k 3D animaci, která je vlastně klíčovou stránkou celého díla a důvodem, proč vlastně vzniklo. Tvůrci chtěli vytvořit novodobější verzi známého snímku, aby ho přiblížili nové generaci. To se jim převážně také povedlo. Animace a vizuální efekty jsou opravdu kvalitně a povětšinu času i do jisté míry realistické. Ovšem najdou se tu některé menší vady na kráse, jako třeba provedení Brocka (a jiných postav), které působí rušivě, neboť není věrným odrazem jeho původní kreslené předlohy. To je však jen jedna drobná výjimka, neboť ostatní postavy, a především pokémoni jsou poměrně výstižní.

Mewtwo vrací úder však čerpá především z nostalgie původních fanoušků, na jejichž emoce útočí všemožnými prvky. Kromě již zmíněného příběhu a vizuální podoby postav jde i o hudební doprovod. Zaznívají tu dobře známé znělky, mimo jiné i ta nejslavnější z nich, tedy úvodní píseň seriálu.

V neposlední řadě by také bylo vhodné zmínit herce, kteří hrdinům propůjčili své hlasy. Nejde zde o nic překotného, originální znění i dabing (ať už ten anglický nebo český) je standardní. Herci převážně dobře ztělesňují své postavy, ale také ničím příliš nepřekvapí.

Pokémon: Mewtwo vrací úder – Vývoj je vcelku poměrně sympatická podívaná, která čerpá především z nostalgie fanoušků, kteří vyrůstali na původním seriálu a filmech, a na tom není nic špatného. Tvůrci přináší osvědčení příběh, který nenudí a těží především z populárních postav. Nejvýraznějším prvkem je bezesporu 3D animace, která je povětšinu času kvalitní a dobře odvedená (pokulhává jen v některých případech).

Pomož mi Ashy Ketchume, jsi má jediná naděje!

Zdá se mi to, nebo mě někdo sleduje?

Tak, a teď dostaneš pořádnou nakládačku!