Recenze Letový režim: Převzatý námět zaujme zvláště mladší ročníky, ale vlastně ničím nepřekvapí

Brazilská oddechovka o závislosti na sociálních sítích.

Díky Netflixu je nám umožněno zaregistrovat i takové světové kinematografie, které se k nám běžnými cestami moc často nedostanou. Konkrétně tento brazilský snímek se sice dost okatě inspiruje dnes rozšířeným motivem, ale zároveň si zachovává specifika své kultury.

Influencerka Ana se živí tím, že propaguje jednu módní značku na sociálních sítích. Neustále přidává fotky a videa ze svého na první pohled dokonalého života, toto zdání je však zcela falešné. Při honu za „lajky“ způsobí dopravní nehodu, protože nedává pozor při řízení. Rodiče ji v dobré víře posílají za jejím dědečkem na vesnici, aby zde podstoupila digitální detox.

K příběhu vlastně není potřeba nic víc psát, jelikož je nejspíše už teď každému jasné, kudy se bude ubírat. A skutečně se vůbec nemusíte bát, že by vás děj v jakémkoliv ohledu nějak překvapil. Samotné téma je zvláště pro lidi žijící v 21. století, kdy technologie vládnou světu, celkem atraktivní. Jen se nelze ubránit dojmu, že ho šlo pojmout originálněji a více do hloubky. Takhle jde s drobnými kulturními nuancemi v podstatě o brazilského Andílka na nervy.

Jen nám jejich herci budou nejspíše okamžitě sympatičtější, protože se skoro pořád usmívají. Jakmile spatříme okouzlujícího Andrého Frambacha, který hraje mladíka z maloměsta, podlehne jeho roztomilému pohledu nejedna slečna. Mezi ním a Anou (Larissa Manoela) funguje vzájemná chemie a oba podávají slušný herecký výkon. Nicméně největší problém je ve scénáři, protože není patrný postupný psychologický posun hlavní hrdinky. Ta se totiž v podstatě ze dne na den změní a náhle je mávnutím proutku z povrchní fifleny slušné a empatické děvče.

Zvláště ze začátku se na nás chrlí přehršle informací, které ani není možné všechny najednou vstřebat. Tvůrci chtěli dokonale imitovat virtuální svět, proto se na obrazovce míhají počty sledujících, „lajků“, komentářů, a dokonce i chatová komunikace. Divákovi se zřetelně uleví, když se Ana dostane do místa bez signálu a tento jeden velký zmatek se konečně uklidní.

Na to, že se má jednat v podstatě o komedii, se při sledování moc nezasmějeme.Některé situace se mnohdy zbytečně opakují, jako by scénárista podceňoval diváka, že nepřijde sám na to, o co v příběhu jde. Například když se Ana opakovaně pokouší sebrat mobil malé dívce, což navíc ani nepůsobí vtipně. Na to, že se má jednat v podstatě o komedii, se při sledování moc nezasmějeme. Bohužel se rovněž drží zažitých stereotypů ohledně života a chování lidí ve velkoměstě a na vesnici.

Občasně se filmu daří zachytit kouzlo okamžiku, které ovšem za několik sekund zase vyprchá. Třeba při pozvolném seznamování dědečka a vnučky nebo samotné zamilované dvojice. Pozitivně lze hodnotit i to, že tvůrci děj usadili do svých vlastních podmínek. Příjemně exoticky působí jejich specifická hudba nebo překrásné výhledy na pro nás neznámou krajinu.

Letový režim je určen především pro dospívající, kteří jsou možná zrovna tak posedlí sociálními sítěmi jako ústřední hrdinka. Budou se s ní moct nejspíše dobře ztotožnit, ať už kvůli jejímu hledání sama sebe, nebo kvůli prožívání její první lásky. Této věkové kategorii nebude zřejmě ani moc vadit, že je tento příběh zcela nerealistický a postavy jednají tak, jak je to zrovna napsáno ve scénáři. Zajímavé je neobvyklé prostředí, herci a hudba, což může přitáhnout pozornost českého diváka. Snímek si nehraje na to, že nabízí něco víc. Pokud k němu nebudeme přistupovat s velkými očekáváními, vlastně to nemusí být zvláště v těchto dnech až tak špatná podívaná na odreagování.

Honem zdokumentovat, že jsem právě nabourala!

„S BFF se cvičí nejlíp!“

45%