Recenze: Spravedlnost podle Spensera je stylová akční kriminálka, která má něco do sebe

Bývalý polda, co právě vyšel z vězení.

Právě to je náš titulní hrdina Spenser. Tenhle někdejší bostonský ochránce zákona je po pěti letech propuštěn z vězení a může začít nový život. Jenže co by čert nechtěl, starých návyků se člověk zbaví těžko, a tak je Spenser, kterého zaujme vražda dvou bostonských policistů, opět vtáhnut do detektivního světa. A vyřešit tento zapeklitý případ mu pomůže jeho nový spolubydlící, neohrabaný černý obr Hawk.

Tak zní premisa nového Netflixovského akčňáku inspirovaného stejnojmennými detektivními romány Roberta B. Parkera. Tato filmová adaptace vznikla pod taktovkou režiséra Petera Berga (Hancock, Světla páteční noci) s Markem Wahlbergem v hlavní roli. Kdo by, na bázi zmíněného dua, čekal krimi-komedii, bude zde trochu na omylu. Té krimi části je tu sice plno a je velmi dobře provedená, ale komedie tu najdeme pomálu, což však nijak nevadí. Sem tam se zde objeví nějaký humornější moment, například honička se psem, poškrábání auta padouchovi nebo zábavné narážky na Batmana, Robina a Alfreda, a ono to tak nějak vlastně stačí.

Záživný a napínavý příběh, jehož zápletka úspěšně drží po skoro celou dobu naši pozornost,Celý snímek je totiž koncipován tak trochu noirově, jak už napovídá popisek, který u něj nalezneme na Netflixu. Berg a spol. se tak povětšinu času drží pochmurnější a serióznější nálady, což zpravidla funguje. Za to tato podívaná vděčí hlavně povedenému scénáři z pera dvojice Briana Helgelanda a Seana O’Keefeho. Těm se navíc podařilo sepsat poměrně záživný a napínavý příběh, jehož zápletka úspěšně drží po skoro celou dobu naši pozornost.

A kriminalistická osnova je právě to, z čeho dílo velmi těží. Objevujeme zde jednotlivé stopy a vodítka spolu s ústředním hrdinou a děj nám umožňuje vytvářet si vlastní názory a hádat, kdo za tím vším stojí. Je pravda, že díky této poměrně pomalu se rozvíjející zápletce se snímek občas trochu vleče, což je na škodu. Tato stojatost děje je však někdy narušena akcí, která to vše zachraňuje. Veškeré akční scény a bitky jsou zde kvalitně odvedeny a za pochvalu stojí i jejich skvělá choreografie.

Ovšem nejsilnější stránkou celého filmu je jeho herecké obsazení. Tomu vévodí již zmínění Wahlberg v hlavní roli coby detektiv Spenser. Wahlberg podává silný výkon, který nepostrádá rozměry a je velmi výrazným protagonistou. Vedle se tu pak také objevuje Winston Duke coby jeho parťák Hawk. Duke též podává skvělý přednes a velkým plusem je i jeho vzájemná chemie s Wahlbergem. Do třetice pak stojí za zmínku Alan Arkin, co by třetí člen Spencerova týmu. Arkinova role sice není zas až tak velká, ale tento herecký předák si i tak dokáže osvojit každou scénu, ve které se objeví.

Kromě herců zde hraje velkou roli i hudební doprovod, který je vlastně takovou samostatnou postavou. Osobitý soundtrack, za který vděčíme Stevovi Jablonskemu (Transformers, Zoufalé manželky), skvěle doplňuje a vytváří celkovou atmosféru filmu. Nabízí se nám tu chytlavé písně skupin a písničkářů jako jsou Boston, Chinatown, Foreigner, Ben E. King, Neil Diamond nebo Aerosmith.

Spravedlnost podle Spensera přináší poměrně záživnou a napínavou podívanou, která většinu času baví a drží pozornost. I přes pár menších nedostatků, mezi které patří především občas vlekoucí se děj, jde o jednu z povedenějších netflixovek, u které se nebudete nudit. Za to vděčí snímek především dobře napsané zápletce, kvalitnímu hereckému obsazení a chytlavému soundtracku. Pro milovníky kriminálek je to bezesporu správná volba.

Schováme se za tímhle náklaďákem, tady nás nikdo nenajde.

Sakra, nedosáhnu na brzdy!

Působíme dostatečně nenápadně?