Recenze: Willoughbyovi jsou temnější pohádkou, než na jaké jsme zvyklí

Tohle není typický animák, ve kterém se idylická rodinka spojí v boji proti nepříteli.

Když se řekne, že je něco pohádkové, je to většinou idylické, perfektní, zalité sluncem, plné štěstí a lásky. Netflix nám ale přináší svéráznou a lehce temnou pohádku, která rozhodně není plná usměvavých hrdinů. Ostatně proč taky, když hlavní dětští hrdinové nemají k veselí důvod. Jejich rodiče se navzájem milují tak moc, že jim nezbývá láska pro nikoho jiného. Důsledkem toho je, že i když si pořídili čtyři děti, jeví o ně jen pramalý zájem.

Jejich potomci je obtěžují svými “náročnými požadavky” o pozornost nebo dokonce jídlo. Není divu, že děti Tim, Jane a malá dvojčata se jednoho dne rozhodnou svých zploditelů zbavit a poslat je na velmi nebezpečnou dovolenou. Sami si přece vystačí mnohem lépe. Jenže jen co za rodiči zaklapnou dveře, stojí za nimi slečna na hlídání. A ta taky bude muset z cesty. Nebo ne?

Chůva se o děti začne starat, vařit jim, dělat s nimi zábavné věci. Sourozenci Willoughbyovi tohle dosud neznali snad ani z knih a chování téhle ženy jim přijde krajně podezřelé. Co má za lubem? Je to podvodnice? Nebo takhle vypadá láska? Tohle znamená být rodina? Do toho všeho se ještě připlete malé opuštěné miminko a bláznivý výrobce cukrovinek, který dodá pohádce spoustu barev a fantazie.

Netflix se odvážně pustil do tématu, kterému se tvůrci pohádek radši zdaleka vyhýbají.Už od prvních minut, kdy vidíme poměry v rodině, je nám tedy jasné, že nás čeká originální pohádka plná netuctové animace a netradičních hrdinů. Osudy je vedou hodně klikatou cestou a ponaučení z příběhu je trochu jiné než obvykle. Pokud máte vy nebo váš potomek osobitý smysl pro humor a nebojíte se ojedinělých snímků, které jsou sice zábavné, ale můžete se nad nimi také zamyslet, pak si od vás Willoughbyovi určitě zaslouží šanci. Jak se říká, tohle je pohádka pro malé i velké.

Netflix se odvážně pustil do tématu, kterému se tvůrci pohádek radši zdaleka vyhýbají, a tím je nefunkční rodina. Ano, sem tam se v animáku objeví mezi hrdiny nějaký sirotek, ale Willoughbyovi rodiče mají, a ti rodiče jsou pěkně mizerní. Ani v realitě nejsou všechny rodiny šťastné, takže je dobře, když se i malí diváci pocházející z nepohádkových poměrů budou moci ztotožnit s filmovým hrdinou a tenhle příběh jim dodá naději na lepší zítřky. A k tomu si užijí spoustu zábavy.

„Mohl bych poprosit o nějaké jídlo?“

Lásku můžete věnovat také knihám či kočkám, ale moc vám ji nevrátí.

Jak se zbavit rodičů snadno a rychle.