Recenze: Jexi je pro milovníky přisprostlého, jednoduchého humoru

Více zábavy si užijete na sociálních sítích než s Jexi.

Závislost na našich mobilech a sociálních sítích je sama o sobě bizarní záležitost, ale inspirovala vznik ještě bizarnější komedie. Hlavní hrdina Phil (Adam Devine) nemá přítelkyni, přátele, koníčky, ani zábavnou práci. Ale netrápí se tím, protože kdykoli by se nad tím mohl zamyslet, tráví čas místo toho jinak: kouká do mobilu na všechny ty zábavné a bezvýznamné věci, které sociální sítě nabízí. Když si ale pořídí nový telefon, čeká ho tam operační systém Jexi, který má změnit jeho život. Naprosto.

Ve filmu je jedna poměrně normální dějová linka, ve které se člověk, který neumí pořádně žít, začne otevírat svému okolí, najde si přátele a snaží se zaujmout skvělou dívku. Hlavně se přestane koukat na svět na sociálních sítích, ale začne si všímat toho opravdového. K tomu ho přiměje Jexi, která je tak trochu svérázná. V realistických mezích b\bz yl film alespoň trochu roztomilý.

Jenže pak se zvrhne v momentě, kdy se Jexi zblázní a zamiluje se do svého “majitele”. Odmítá opustit jeho život a vyžaduje jeho plnou pozornost, včetně sexu. Ne, nechcete vidět, jak probíhá sex s telefonem. Při téhle scéně můžeme jen doufat, že je to zlý sen. Buď náš, nebo hlavního hrdiny. Bohužel, tento moment je opravdu součástí příběhu a měli bychom se u něj dokonce bavit.

Takový agresivní styl humoru, pokud se to dá humorem nazvat, určitě není pro každého.Tvůrci celkem určitě museli vidět melancholický snímek Ona, kde si hlavní hrdina (Joaquin Phoenix) vytvoří hluboké pouto se svým operačním systémem, a dost možná i Yes mana, ve kterém Jim Carrey přijímá bláznivé životní výzvy a získá díky tomu dívku, kterou by dřív neměl šanci zaujmout. Něco podobného dělá i Phil, Jexi ho motivuje být odvážnějším a vzít osud do svých rukou, ale dělá to vulgárním, dětinským a manipulativním způsobem. Takový agresivní styl humoru, pokud se to dá humorem nazvat, určitě není pro každého. Dialogy jsou slabé, vývoj děje nahodilý, komedie je vhodná pro dost nenáročné diváky. Čím blíže mají k pubertě, tím lépe.

Když si dáváme jídlo z rychlého občerstvení, neočekáváme žádnou kvalitu, chceme jen něčím zaplácnout žaludek. Jexi je taková filmová varianta fast foodu, její hodnota je sice mizivá, ale čas se s ní zabít dá. Takže záleží už jen na nás, zda stojíme o kvalitní a plnohodnotnou podívanou, nebo jsme ochotni koukat na… naprosto cokoliv.

Nemusím se rozhlížet, celý svět mám na mobilu.

Ach, tihle magoři!

„Pustíme si Netflix, zlato?“