Recenze: Noční návštěva je dětskou rádoby zábavou, která zaspala dobu

Děti, vaši rodiče možná nejsou tak nudní, jak si myslíte! Ale pravděpodobně jsou.

Prázdniny se pomalu ale jistě blíží ke konci a nápady, jak doma zabavit ratolesti, vám možná už došly. Alternativou na program může být sledování příhodného filmu. Netflix nabízí Noční návštěvu, akční komedii s dětmi v hlavní roli, s pár známými tvářemi k tomu. Každý malý človíček dospěje do (dlouhé) životní fáze, kdy považuje své rodiče za trapné a nudné. Podobně je na tom i Kevin, co neustále fantazíruje, a jeho starší sestra Clancy, která se neumí moc prosadit. Jejich máma je v domácnosti a táta pekař. Jsou to samozřejmě opatrní a starostliví rodiče, jejichž zákazy a nařízení dětem pořádně otravují život. Celkem obyčejný večer se promění v šílené dobrodružství, když jsou oba uneseni. Kevin a Clancy spolu s přáteli se vydávají po jejich stopách, aby se je pokusili zachránit. A přitom odhalují, že rodiče vůbec nemusí být tak nudní, jak si mysleli.

Samozřejmě nechybí “špionská” klišé jako parádní auto, sbírka paruk, blýskavé šaty…Netrvá dlouho a děti přijdou na to, že jejich spořádaná máma, které vadí i mobily, byla dříve profesionální zlodějka drahých artefaktů a někdo ji unesl právě kvůli speciální zakázce. Děti řeší různé záhady a šifry, ale nejde o nic, nad čím by si divák musel lámat hlavu, protože vše rozluští vždycky asi za dvě vteřiny. Samozřejmě nechybí “špionská” klišé jako parádní auto, sbírka paruk, blýskavé šaty… Tento snímek o přespání s kamarády, které se zvrhne v akční dobrodružství, by byl zábavný možná před dvaceti lety. Ale protože se v něm neobjevuje nic, s čím by se mohly moderní děti ztotožnit, možná že scénář z té doby i pochází.

Pokud se budete muset s dětmi dívat také a je vám víc než patnáct, snad vás utěší přítomnost atraktivní mámy Malin Akerman a jejího bývalého Joea Manganiella. Pokud si vaše děti myslí, že mají trapného tátu, tento případ je naprosto vyvede z omylu. Takhle otravnou postavu je opravdu těžké najít. Bohužel jde o dost nevydařený vtip. Také přijdou na řadu dialogy jako “Závidím ti, vždyť se ničeho nebojíš a jsi sám sebou!” “To já zase vždycky chtěl být jako ty!” Také nikdy nekončící hlášky jedné postavy o tom, co má od své mámy dovolené a co ne, začnou nudit mnohem dřív, než si asi scénáristka představovala. Ve filmu se pořád něco děje, což je fajn, a malé diváky to asi na chvilku zabaví.

Nejsou tu žádné nové nápady, ani špetka napětí, spousta klišé a nesmírně otravná postava otce. Nikdo se nenamáhal dětským divákům nabídnout něco trochu důmyslnějšího. Průměrná, hodně nenáročná zábava pro vaše ratolesti, která sice není originální, ale poměrně nezávadná a samozřejmě s pozitivním vyzněním. Každý z hrdinů se zbaví svých strachů i komplexů a zjistí, že rodiče možná nejsou tak hrozní.

Je čas postarat se o rodiče!

Co to na tom Netflixu zase dávají?

Vyzveme padouchy k tanci.