Recenze: Hubieho Halloween je klasickou Sandlerovou taškařicí

Od Sandlera nikdo moc nečeká, ale i tohle je málo.

Netflix letos na podzim přispěchal zachránit znuděné diváky jedním ze svých vlastních kousků, strašidelnou rodinnou komedií. Bohužel nejstrašnější na ní nejsou vrazi, vlkodlaci a děti mizící v kukuřici, ale už to, jak je natočená. Pustit si tento film a pokoušet se u něj bavit, to od nás žádá notnou dávku odvahy… Když zvracení vidíme v prvních pěti minutách, mělo by to být dostatečným varováním, do čeho jdeme.

Tenhle pokus o forrestgumpství na diváka nefunguje.Hlavním hrdinou je Hubie (Adam Sandler), neoblíbený chlápek na malém městě, který žije se svou matkou. Je to hloupý prosťáček, ze kterého si krutě střílí většina lidí ve městě. On je ale sám sebou, má smysl pro spravedlnost a taky odvahu. Alespoň nám to film chce vnutit. Tenhle pokus o forrestgumpství na diváka ovšem nefunguje, ne pokud je nám více než tři roky nebo máme v sobě méně než tři promile. Naštěstí tu nejde o charaktery, ale o děj, tedy přihlouplé, lehce strašidelné dobrodružství, u kterého se nakonec vše v dobré obrátí. Film není přímo pro děti, asi nejvíc ho mohou ocenit nenároční dospívající.

O co tedy půjde? Halloween na malém městě je v plném proudu a Hubie se jako každý rok stará o bezpečnost v ulicích. Aniž by ho o to kdokoli žádal. Prostě chce chránit obyvatele své domoviny. Dospělí se tu chovají dětinsky a… prostě pitomě, zatímco děti musí převzít jejich role rozumných a smysluplně uvažujících jedinců. Objeví se tu ale uprchlý pacient z blázince, podivný soused, který je nejspíš vlkodlak (ve skutečnosti je to Steve Buscemi!), a v průběhu strašidelné noci začínají mizet lidé. Kdo je likviduje? Co se to tu děje? A najde už Hubie kolem své čtyřicítky přítelkyni? Nic z toho vás nezajímá? Není divu. Pokud jste nikdy nepřišli Sandlerovi na chuť, u tohoto snímku rozhodně názor nezměníte.

Každý nějak začíná, není tedy ostuda, když v počátcích kariéry filmových hvězd objevíme nemožné role, prostě nějak bylo třeba zaplatit nájem. Průšvih je, když někdo točí hrůzostrašné filmy i potom, co se z něj stane slavný herec. Adam Sandler sice nikdy nebyl miláček davů, ale minimálně jeho jméno zná kdekdo, filmy s ním a jeho typickým humorem jsou takřka speciálním žánrem. Jeho přístup se nezměnil, jen je všechno trochu lacinější, odfláklejší, nápady recyklovanější. Do natáčení zapojil tradičně spoustu svých hereckých přátel, včetně manželky a dcer.

Lenivá rodinná komedie s Adamem Sandlerem a špetkou strašidelna. Lenivá ne proto, že by se tam toho snad dělo málo, ale protože Sandler už po sté vykrádá sám sebe, místo aby zkusil vymyslet jako profesionální komik něco pořádného, a dělá ze sebe zas a znovu blbečka v naději, že ho za to bude divák mít rád. Jenže nám spíše dělá radost, když si z něj záporáci střílí. Snad i zarytí sandlerofilové ho jednou už musí mít po krk.

Ťuk ťuk, Sandler už se zase vtírá!

Jak na sebeobranu před duchy…

„Na tohle se nedá dívat, radši si hlavu utrhnu.“