Recenze: Night School je nezávazná podívaná, která nepředstavuje nic objevného, i přes to však pobaví

Zpátky do školy.

Tam se vrací Teddy, kolem kterého se točí celý příběh. Teddy nikdy nedodělal maturitu, to mu však nebránilo v tom splnit si sny a žít plnohodnotný život s fajn prací a krásnou přítelkyní. Tedy až do chvíle, než přijde o tu práci. Nová vhodná by se našla, jenže k té potřebuje právě onu maturitu. A tak se vrací na svoji almu mater, aby získal diplom. K tomu však potřebuje začít chodit do noční školy, kde zjišťuje, že v tom není sám a sbližuje se s různorodou partou odpadlíků. Jenže je tu ještě jeden problém, Teddyho přítelkyně se o tom nesmí nikdy dozvědět, netuší totiž, že Teddy nemá maturitu.

Zhruba kolem této nepříliš komplexní zápletky se točí Night School, komedie z roku 2018, pod kterou se podepsal režisér Malcolm D. Lee (Girls Trip), a jenž je v současnosti dostupná na Netflixu. Nutno také dodat, že scenáristicky se na ní spolupodílel Kevin Hart. O žádné veledílo tu v žádném případě nejde, co také čekat od snímku, který má kromě zmíněného Harta dalších pět scenáristů.

Z hlediska děje zkrátka Night School ničím nepřekvapí.Z hlediska děje zkrátka Night School ničím nepřekvapí, což ale vadí minimálně, pokud od něj nemáte vysoké naděje. Příběh je minimalistický a poměrně předvídatelný, jde o klasický typ komedie, u které už divák předem ví, jak skončí. I tak jde ale o příjemnou oddechovou podívanou, která nezamrzí.

Co jí však trochu shazuje, je množství chaotických a uječených scén, které se chvílemi až příliš táhnou. Občasné mírné zkrácení jistých střihů (jako když se například Teddy s odtahovou službou pře o své polorozpadlé auto apod.), by filmu jistě jen prospělo.

Ale přesně tenhle typ komedie sedí k jeho obsazení, především tedy výše uvedenému Kevinu Hartovi coby Teddymu. Hart tu předvádí svůj typicky ukřičený výkon, na který je divák, znalý jeho předchozích děl, už od něj zvyklý. Ne, že by odváděl špatnou práci, to nikoliv, jeho přednes je solidní, ale také od něj nelze zkrátka čekat nic nadprůměrného. V tomto rozsahu se nachází i ostatní herci ve snímku, jako třeba Tiffany Haddish, která si však navíc s Hartem skvěle nahrává a tvoří s ním dobrou dvojici. Známý téměř dvoumetrový komik Rob Riggle se zde pak také objevuje ve své poměrně obvyklé poloze, v jaké ho většinou vídáme. Podobně je na tom i Ben Schwartz, který byť odvádí kvalitní práci ve své vedlejší roli, opět nejde o nic už neviděného. Zkrátka a dobře se tu většina herců pohybuje ve své komfortní zóně, což je dost znát z jejich výkonů. Však ono není nic špatného na tom, že se cítí pohodlně ve svých rolích, ba naopak.

A Night School je vlastně celý takový komfortní snímek, dalo by se říct. Nejde o nic objevného, to ani zdaleka, ale ani o žádnou katastrofu (což se mohlo lehce přihodit). Jde o sympatickou komedii, která, ač ničím nepřekvapí ani neoslní, tak představuje milou oddechovku, u které se nenáročný divák bude příjemně bavit. Velkým plusem je pak i pozitivní myšlenka, že nikdy není pozdě na druhý pokus a že člověk by se po neúspěchu neměl jen tak vzdávat. Odhodlání a píle nakonec přinesou plodnou úrodu.

Nešahej na moje knihy!

Kolik je 2+2?

Tak to milí žáci vypadá, že od příště už bude distanční výuka.