Recenze: Velké šéfky je komedie s hvězdným obsazením, která ale postrádá smysl pro humor

Komedie? Bohužel spíš tragédie.

Hlavními postavami letošní novinky Velké šéfky jsou Mia (Tiffany Haddish) a Mel (Rose Byrne), které jsou nejlepšími kamarádkami od střední školy a již nějakou dobu vedou svůj vlastní podnik zaměřený na kosmetiku. Přestože mají potenciál, ocitnou se ve finančních problémech a hrozí, že svůj podnik zavřou. Naštěstí se o jejich potenciálu dozví královna kosmetického průmyslu Claire Luna (Salma Hayek), která jim chce pomoci. Později začne ale vycházet najevo, že Claire chce ve skutečnosti Miu s Mel poštvat proti sobě a získat jejich podnik pro sebe. Mia s Mel se tak musí popasovat s problémy mezi sebou a rozhodnout se, zda chtějí svůj podnik společně zachránit.

O tento snímek se postaral Miguel Arteta, portorický režisér, který se může pochlubit především režií k epizodám několika populárních seriálů jako Kancl, Odpočívej v pokoji či American Horror Story. Na úrovni filmů už je to ovšem poněkud horší. Přestože Miguel točí filmy celkem pravidelně již od roku 1997, žádný z nich nezískal vyloženě skvělá hodnocení, a to ani v případech, kdy se vycházelo z knižních předloh. A bohužel, co se týče Velkých šéfek, ani tady není příliš o co stát.

Zápletka přitom zní celkem slibně. Máme tady dvě dlouholeté kamarádky, které se snaží zachránit si svoji kůži, a tak uzavřou smlouvu s „ďáblem“, který se na začátku tváří jako anděl, ale po podpisu smlouvy se z něj stane jejich největší nepřítel. Zároveň si zmíněné kamarádky Mia a Mel prochází určitým vývojem, když zjišťují, že mezi sebou měly určité rozdíly a je jenom na nich, jestli se přes to přenesou a posune je to dál, nebo jestli skončí jak jejich přátelství, tak jejich podnik, který jinak získá Claire Luna. Příběh by tu tedy byl, a ne zrovna špatný, v případě komedie je ale stejně důležité, ne-li ještě důležitější, mít funkční humor. A to je něco, co tomuhle filmu opravdu zoufale chybí.

V rámci humoru je všechno tlačeno na sílu.Snímek se na vás totiž snaží valit spoustu rádoby vtipů a zábavných momentů každou minutu. Opravdu zde zřejmě není jediná minuta, ve které by se tvůrci nepokusili o něco vtipného. Problém je, že ze všech těchto rádoby vtipných scén funguje ani ne jedna třetina. Drtivá většina filmu je tak jeden trapný pokus o vtip za druhým. V rámci humoru je všechno tlačeno na sílu a dialogy jsou po většinu času otřesné.

Mohlo by se zdát, že snímek drží nad vodou právě herecké obsazení. Když ale vidíte herce po většinu času říkat repliky, které jsou všechno, jen ne vtipné, tak je vám jich spíše líto a říkáte si, proč se upsali něčemu takovému, jako jsou Velké šéfky. Ani tak dobré a sympatické herečky, jako jsou Tiffany Haddish, Rose Byrne či Salma Hayek totiž nemůžou udělat zábavnou scénu z laciného a trapného pokusu o vtip. Naopak když se herci opravdu snaží udělat vtipného něco, co vtipné není, můžete vidět, jak se vás snímek snaží na sílu rozesmát. Místo smíchu by se ale člověku po většinu stopáže chtělo spíš brečet.

Na vině jsou tak jednoznačně scénáristi, konkrétně duo Adam Cole-Kelly a Sam Pitman, kteří mají za sebou podle všeho jenom jednu scénáristickou zkušenost. Pravděpodobně by bylo pro oba pány nejlepší, kdyby začali chodit na nějaké kurzy o tom, jak se dělá humor, protože jak může někdo až tak moc selhat v komedii, to se vidí jen málokdy. Film do určité míry zachraňuje samotné finále, které je v rámci možností poměrně zábavné a uspokojivé, navíc se zde objeví jedna populární herečka, u které byste to nečekali. To je ale kromě velmi malých světlých momentů ve filmu v podstatě všechno.

Velké šéfky jsou zkrátka komedií, jejíž největším problémem je právě absence opravdového humoru. Na snímek se bezesporu hezky dívá, protože se obsazení skládá ze sympatických herců a hereček. Kromě toho, že Salma Hayek vypadá na svůj věk mimořádně skvěle, tady ovšem není v podstatě nic jiného, co by se dalo obdivovat. Film se na vás sice snaží valit tuny humoru, ale v devadesáti procentech případů naprosto selhává. Samotný příběh má určitý potenciál, je ovšem velké množství jiných filmů, které zpracovali téma o znovunalezení přátelství a odvahy mnohem lépe.

Dlouhodobá absence spánku může způsobit, že si odličovací tampóny spletete s něčím jiným.

Postava Claire zpočátku působí jako spása pro naše hlavní hrdinky….

…po podpisu smlouvy se ovšem Salma Hayek převtělí ve velkou potvoru.