Recenze: Rush a vánoční ruch nemá s ruchem moc společného, spíše nás unudí

Tohle je jeden z posledních filmů na Netflixu, u kterého bychom měli kliknout na Přehrát.

Máme už nakoupené a zabalené dárky, doma je uklizeno, nazdobeno a napečeno, teď si za odměnu zasloužíme nějaký příjemný vánoční film k domácímu svařáku… Ale tohle nebude správná volba. Ani pokud chceme zrovna zdobit perníčky nebo utírat prach a u toho sledovat nějaký nenáročný film jen tak napůl, ne, ani tehdy bychom si neměli pustit Rushe a vánoční ruch. Tenhle snímek je zároveň přeplácaný i ukrutně nudný, nemá vánoční atmosféru a nedává skoro žádný smysl.

O čem tenhle pokus o komedii je? Oblíbený rádiový DJ Rush (Romany Malco) dostane padáka jen pár týdnů před Vánoci, stejně jako jeho kolegyně a pravá ruka Roxy (Sonequa Martin-Green). Rádio koupil někdo jiný a chce stanici úplně překopat. Rush se ocitá ve finančních problémech, je vdovec se čtyřmi dětmi. Aby jim vynahradil chybějící mámu, nechal je žít v přehnaném luxusu, ten je teď ale ze dne na den pryč. A jeho ratolesti mu to dávají opravdu sežrat, což pro diváka není moc příjemná podívaná, i když to asi mělo být zábavné. Rush a Roxy se rozhodnou rozjet vlastní rádiovou stanici (co může být snazšího, že?) a postavit se zase na nohy. Navíc už by po letech mohli vyřešit, že to mezi nimi jiskří…

Ne každý film musí být geniální, ale měl by být alespoň roztomilý a diváka trošku zabavit.Ne každý film musí být geniální, ale měl by být alespoň roztomilý a diváka trošku zabavit, i když na něj zapomene v momentě, kdy začnou závěrečné titulky. Bohužel Rush a vánoční ruch prostě nefunguje. Je tu spousta postav a málokterá je sympatická. Hlavní hrdina je nevýrazný, v jednom kuse s ním zametá okolí: děti, tetička, Roxy, dokonce se musí zjevit i duch jeho mrtvé ženy, aby mu poradil, co dělat. Romany Malco se v USA těší větší oblibě než u nás, což pro českého diváka snižuje atraktivitu snímku.

Film chce být vhodný pro celou rodinu, o to nudnější je pro dospělé, protože se děj hodně točí kolem dětí, které jsou extrémně protivné, jenže ne moc zábavné. Dospělácké problémy jsou pojaty dost nerealisticky a věnuje se jim jen málo prostoru. Záporačka z konkurenční stanice je jedním z mnoha nepovedených klišé, hrdinové si jen tak náhodně chovají cizí miminka na ulici, dialogy v zásadních momentech jsou ukrutně špatné, prostě je tu spousta zarážejících momentů, které mají přinést nějakou myšlenku, ale kdo ví, kde skončila.

Tahle komedie se snaží být zábavná, ale popravdě bude spíše vánoční zázrak, jestli se divák zasměje. Snímek se snaží pracovat s celkem tradičním vánočním poselstvím o tom, že rodina musí držet pospolu, ale není tu žádné kouzlo ani atmosféra. Jsme zavaleni spoustou zápletek a žádná z nich není moc dobrá. Rozmazlené děti nejsou zábavné, nýbrž otravné, do toho milostné problémy, řešení kariéry, Vánoce… Film skončí stejně podivně jako začal a my na něj raději rychle zapomeneme.

„Aaa, další vánoční blbost…“

Vánoce, držte se od nás dál!

„Nemačkej ten papír, schováme ho na příští rok!“

35%

Rush a vánoční ruch / Holiday Rush

Tahle komedie se snaží být zábavná, ale popravdě bude spíše vánoční zázrak, jestli se divák zasměje. Snímek se snaží pracovat s celkem tradičním vánočním poselstvím o tom, že rodina musí držet pospolu, ale není tu žádné kouzlo ani atmosféra. Jsme zavaleni spoustou zápletek a žádná z nich není moc dobrá. Rozmazlené děti nejsou zábavné, nýbrž otravné, do toho milostné problémy, řešení kariéry, Vánoce... Film skončí stejně podivně jako začal a my na něj raději rychle zapomeneme.