Recenze: Full Out 2: You Got This! exceluje gymnastickými výkony, jenže filmově prohrává na plné čáře

„Věřte sami v sebe.“

Jedná se o druhý díl ze série filmů z gymnastického prostředí, které se inspirují skutečnými událostmi. První nese v češtině název Síla vítězit (2015) a popisuje nelehký životní příběh úspěšné gymnastky a tanečnice Ariany Berlin. Toto pokračování se zase věnuje atletce Brenně Dowell, která s americkým týmem vyhrála zlatou medaili na mistrovství světa v gymnastice v roce 2015.

Ocitáme se na vysoké škole v Oklahomě. Vypravěčkou příběhu je Chayse Capps, která zároveň patří do zdejšího ženského gymnastického týmu. Ten se pečlivě připravuje na celostátní mistrovství. Jejich naděje na vítězství ale poleví, když se dozví, že jejich kapitánka Brenna odchází kvůli účasti na olympiádě. Aby vysokoškolský tým zlepšil své schopnosti, spojí se s tanečníky.

Stejně jako předchozí snímek se i tento snaží ukázat, že když má člověk nezlomnou vůli a sebejistotu, dokáže v podstatě cokoliv. A ve sportu to platí úplně stejně jako kdekoliv jinde v životě. Bohužel je toto poselství podáváno dost naivní formou. Všichni za sebou navzájem pevně stojí a všechno je bezproblémové (až na jednoho rádoby macho breakdancistu, který si ještě nevšiml, že žijeme v 21. století).

Co se týče pohybové stránky, budete jednoduše valit oči. K vidění je opravdu velké množství neuvěřitelných gymnastických a tanečních výkonů, které kolikrát popírají zemskou gravitaci. Děje se tak zásluhou opravdových profesionálů. Některé postavy se totiž ve skutečnosti opravdu věnují těmto disciplínám. Například olympionička Brenna Dowell ztvárnila při gymnastických scénách sama sebe. Nicméně pokud nemáte stoprocentní zápal do pohybu, může vám přijít, že je tam těchto scén až příliš mnoho. A hlavně je to na úkor příběhu a bližší charakteristiky jednotlivých postav.

Poněkud horší je to se samotnými herci. Za což v řadě případů může právě skutečnost, že to kolikrát nejsou opravdoví herci. Do natáčení se totiž zapojili i lidé, kteří ztělesňují sami sebe. Jejich pohyby a grimasy působí často dost křečovitě. Je z nich cítit, že si neustále uvědomují přítomnost kamery. Ani mladé herečky Sydney Cope, Braedyn Bruner, Liza Wilk a Billie D. Merritt, které představují skutečné členky týmu, nepůsobí moc přesvědčivě.

Tvůrci ani moc nesnažili o to, aby byl vystavěn nějaký větší děj.Celkově se tvůrci ani moc nesnažili o to, aby byl vystavěn nějaký větší děj. Snímek je poskládán z různých vystoupení a řady vedlejších linek, které vlastně v konečném důsledku nejsou vůbec podstatné. Samotné jádro filmu se nakonec jaksi ztrácí v nedohlednu. O čem to celé vlastně mělo být? Jenom o nezdolné vůli? Kdo ví.

Full Out 2: You Got This rovněž postrádá kvalitní nebo alespoň všeobecně přijatelný hudební doprovod. Jestliže nejste zrovna příznivec breakdance a hip hopu, nejspíše nebudete výběrem muziky nijak zvlášť uchváceni.

Námět je to dobrý, ale samotné zpracování by mohlo být o dost lepší. Také je poměrně škoda, že se příběh nevěnuje více samotné olympioničce, když by se dalo čekat, že to bude primárně o ní. Vypravování je roztříštěno do několika částí, jenže ani jedna z nich netvoří nosný celek. A neumělé herecké výkony tomu moc nepřidávají. Navíc se nepochopitelně cílí jenom na dětské a pubertální diváky. Přitom právě sportovní tématika by mohla zaujmout i širší spektrum publika. Nepříliš prozkoumané prostředí gymnastiky je dobrým lákadlem. Když už nic jiného, Full Out 2 nadchne vynikajícími pohybovými výkony a může být pro někoho i motivací k překonávání nejrůznějších překážek v životě.

„Nevíte náhodou, proč se při gymnastice musí nosit tyhle titěrný spodky?“

Full Out 2: You Got This!

A hlavně nezapomenout na úsměv pro porotu!