Recenze: Láska na kvadrát má nicneříkající název i příběh

Hlavní hrdinka skrývá před svým okolím šokující tajemství.

Nadprůměrná romantika se vidí málokdy a od polského černého koně ze stáje Netflixu rozhodně nic extra čekat nemusíme. Hlavní hrdinka Monika (Adrianna Chlebicka) je učitelkou nejmenších dětí, své práci je naprosto oddaná a využívá inovativní metody, takže ji přirozeně nikdo kromě žáků nemá rád. Trápí ji ovšem mnohem větší problémy. Její otec zadlužil rodinu u hodně nebezpečných lidí a aby mu Monika pomohla, sežene si v přestrojení druhou práci, kterou musí celý film tajit před okolím. Že by dělala luxusní společnici? Špionku? Dealovala drogy? Pašovala orgány? Vykrádala banky? Ne, je supermodelka. Něco tak šokujícího, skandálního a nechutného by jistě tajil každý z nás.

S parukou, kontaktními čočkami a make-upem je Moničino alter ego Klaudia hvězdou reklamních kampaní, zato když si nasadí brýle a vlasy stáhne do culíku, nikdo nemá šanci u této nezajímavé šeredy rozpoznat jakékoli půvaby. Ne, to je samozřejmě nesmysl, pozná ji doslova i malé dítě. Ovšem až na hlavního mužského hrdinu. Model a sukničkář Enzo (Mateusz Banasiuk) je asi tak zaujatý sám sebou, že si nevšimne, že jeho sexy kolegyně je ten stejný člověk jako velmi bystrá učitelka jeho neteře. Enzo sice doteď proháněl sukně, ale to bylo samozřejmě jen proto, že nikdy nepotkal tu pravou. Žena jeho snů by totiž měla mít krásné tělo i pár mozkových buněk. Místo toho doteď udržoval otevřený vztah s šéfovou, která s ním zacházela hůř než se svým psem a fingovala těhotenství. Což je jen jedna z mnoha zbytečných a veskrze pitomých vedlejších mini zápletek, které nás během filmu čekají. Čekají nás například hned dva anafylaktické šoky.

Když se řekne Polsko, jistě se nám všem hned vybaví luxusní rychlá auta. Ne? Určitě ne? No dobře, tak alespoň lidem v Netflixu asi ano, protože se v nich hlavní hrdinové prohání v jednom kuse. Dopravní infrastruktura našich sousedů vám asi umožní plně si vychutnat přednosti těchto exkluzivních vozů. Snímku to samozřejmě dodává luxusní punc, vidíme tu krásné byty, atmosféru focení reklamních kampaní. Dýchne na nás všechno, jen ne atmosféra země, kde se točilo.

Tato romantická komedie se plácá v překombinovaném příběhu.Co dodat, tato romantická komedie se plácá v překombinovaném příběhu. A ke všemu to není komedie. Pokud vám nepřijde vtipné třeba to, že se ústřední dvojice poprvé setká, když se Klaudii po cestě na focení rozbije auto a Enzo jí nabídne svezení, přičemž ji považuje za prostitutku, jak romantické. Už jsme viděli hrdinky, které tajily, že jsou popové hvězdy, superhrdinky, princezny, nebo luxusní společnice, všechno nějak dává smysl. Ale tajit, že jste supermodelka? Tak to má smysl asi jen v Polsku.

Polská romance sukničkáře a učitelko-modelky je nabitá rychlými vozy a nelogickým chováním postav. Podobné filmy často pracují s humornými momenty, kdy hrozí odhalení tajné identity hlavního hrdiny, tady se na komediální prvky ale jaksi zapomnělo. Postavy sice nejsou moc realistické, ale ani přehnaně afektované a herci k sobě alespoň pěkně pasují. Zbytečné dějové zápletky a atmosféra, ze které absolutně není poznat, že film pochází z Polska, sráží celkový dojem.

„Hlavně ať mi nespadnou brýle, to by mě mohl poznat!“

Láska na kvadrát(Foto: Netflix)

Nejen studentky, ale už i učitelky si musí tajně přivydělávat…