Recenze Všem klukům: Navždy s láskou: Kouzlo prvního dílu se už nadobro vytratilo, přesto si puberťačky přijdou na své

Budoucnost není vždy taková, jak si ji naplánujeme.

Třetí pokračování navazuje na předchozí dva filmy. Je natočené podle poslední knihy z trilogie spisovatelky Jenny Han. V tom prvním se milostné dopisy introvertní středoškolačky Lary Jean dostanou k objektům jejích citů, načež se musí vypořádat s důsledky tohoto trapasu. Ve druhém se nečekaně objeví další nápadník, což zkomplikuje její vztah s Peterem. Tentokrát je hlavní zápletkou to, že se Lara Jean nedostane na stejnou vysokou školu jako její přítel.

Lara Jean a Peter si malují společnou budoucnost na vysoké škole. Peter získal stipendium na Stanfordu, takže oba doufají, že se tam Lara Jean dostane také. Jak se dá očekávat, to se nestane. Při školním výletě do New Yorku si navíc dívka zamiluje tamní univerzitu, která je na opačném konci Spojených států.

Ústřední konflikt sice nezní tak špatně, ale na celý snímek to nestačí.Ústřední konflikt sice nezní tak špatně, ale na celý snímek to nestačí. To potvrzuje i skutečnost, že nám jsou neustále předhazovány i záběry z předešlých filmů. Nehledě na to, že i průměrně zkušený divák pochopitelně ví, jak se to bude vyvíjet a jak to skončí. Kvůli tomu se občas až příliš zabředává do emocí a děj nemá potřebné tempo.

Doplňkovým motivem jsou, stejně jako v minulých dílech, vztahy v rodině. Sledujeme opět nejenom příznačné škádlení sourozenců, ale také spletitý vztah mezi otcem a dcerami a jeho novou manželkou. Tatínka holek ztvárňuje stále okouzlující John Corbett. Pokud si ho ovšem pamatujete ještě ze seriálu Sex ve městě, jste v tomto případě dost mimo cílenou věkovou kategorii. Peter musí dát do pořádku zase vztah se svým otcem, který ho v minulosti opustil.

Příběh se odehrává v příjemně něžném a milém prostředí. Dokonce i rušné velkoměsto vypadá očima Lary Jean neodolatelně. Nejvíce si toho je ale možné všimnout u hlavní hrdinky doma – všechno působí teplým dojmem, což symbolizuje také to, jak moc to pro ni znamená. Všudypřítomné pastelové barvy navíc navozují pozitivní náladu. Povedené jsou i doprovodné ručně kreslené ilustrace, tvůrcům rozhodně nelze vytýkat nedostatek hravosti.

Trendem posledních let je ukazovat, co doopravdy obnáší vztah dvou lidí. Nestačí toho druhého pouze okouzlit a potom vám to už bude navždy klapat. Každá událost představuje výzvu a záleží na ochotě obou zúčastněných stran, jak se s ní popasují. Ačkoliv se v tomto ohledu autoři snaží o realističnost, tak úplně se jim nedaří ji správně vykreslit. Spíše to vypadá jako romantické výjevy ze života páru bez hlubšího propojení. S tím souvisí i mnoho scén, které jako by byly obalené v cukrové vatě.

Herci Lana Condor a Noah Centineo (který by si od romantických komedií už mohl dát na chvíli pokoj) vypadají dohromady pořád tak sladce, že by se z toho snadno zkazily všechny zuby, což je v tomto případě účel. Filmu se daří ukazovat všechny radosti vztahu v přehnaně růžových barvách. K tomu se dokonale hodí i roztomilé ilustrace a milý humor. Nicméně nedokáže věrohodně vykreslit opravdové strasti dospívání a vztahu obecně. Kvůli tomu se dospělý divák necítí moc citově zainteresován. Závěrečný díl však zaručeně naplní všechna očekávání věkové kategorie, pro kterou je primárně určen – ta zahrnuje především pubertální děvčata. Což je vlastně úplně to nejlepší, v co může tento žánr doufat.

Takhle se dělá reklama na bezdrátová sluchátka!

(Foto: Netflix)

„Ehm, víš, co se obvykle děje po maturitním plese ve snímcích pro puberťáky…?“