Recenze Noční lovec: Thriller na motivy snímků Mlčení jehňátek nebo Sedm se snaží být originální, ale v zásadě nepřináší nic nového

Hra na kočku a myš začíná.

David Raymond ve svém režijním a scenáristickém filmovém debutu přináší poměrně záživnou podívanou, která i když nenudí, tak také není ničím inovativní. Sice se těžce snaží být originální a neotřelý, ale i tak je znát, že Raymond se silně inspiroval kultovními thrillery jako je Mlčení jehňátek nebo Sedm, a najdou se zde i prvky Rozpolceného. Paralely lze hledat především v tom, že hlavní podezřelý/padouch má rozpolcenou osobnost a loví nevinné dívky, policie závodí s časem, když se snaží vyřešit zapeklitý případ a podezřelý si s nimi celou dobu hraje, a nehledě pak na jednu scénu, kdy záporák tancuje u rádia, která je jako okopírovaná z Mlčení jehňátek. To vše jsou již klišé, která Nočnímu lovci nepřidávají mnoho bodů na originalitě.

Což je škoda, neboť sám o sobě má snímek celkem zajímavou pointu a zabývá se závažným a dost reálným tématem, o kterém by se mělo. Stejně jako Klusákův loňský dokument V Sítí, i zde se tvůrci snaží poukázat na problematiku predátorů, kteří loví nevinné dívky. Tyto predátory zde pak chytá Cooper s pomocí své schovanky, který je následně kastruje. Jenže při dopadání jednoho padoucha se mu to vymkne z ruky a do celé záležitost se rázem zapojuje policie v čele s poručíkem Marshallem. Záhy se jim pod rukama rozprostírá případ s daleko nebezpečnějším predátorem, než si původně mysleli.

Jak již bylo zmíněno, samotná premisa je zajímavá a děj plyne rychle a nevleče se, na obrazovce se neustále něco děje. Příběh také dovoluje divákovi se do něj zapojit a luštit detektivní zápletku s postavami, což je příjemné. Na druhou stranu však, nejenže nejde o nic unikátního, ale i samotný scénář má plno chyb a nedostatků. Za prvé je dění chvílemi trochu chaotické a nejde se v něm vyznat, například občas chybí vysvětlení, jak se postavy dostaly z jednoho bodu do druhého. V druhé řadě pak je příhodnost některých situací (např. Cooper dá své svěřenkyni nové náušnice s GPS a ta se krátce poté ztratí jen, aby mohl Cooper použít svou novou technologii atp.). Další věcí pak jsou postavy, které většinou (až na záporáka) nejsou dobře vykreslené a chybí jim určitá hloubka. To je především vlivem toho, jak moc postav a dějových linií s nimi ve filmu je, a tak není čas se jim věnovat detailněji, což zamrzí.

V hlavní roli, coby poručík Marshall, se zde představuje Henry Cavill.A to především kvůli hvězdnému obsazení, které nezklame. V hlavní roli, coby poručík Marshall, se zde představuje Henry Cavill. Ten předvádí solidní výkon, kterému sice chybí hloubka, ale to je spíše chyba scénáře. Skvělou práci pak odvádí Ben Kingsley, jehož přednes je přesvědčivý a přirozený. Avšak nejvýraznější je bezesporu Brendan Fletcher coby nebezpečný psychopat. Jeho přechody mezi úplným bláznem a chladnokrevným zločincem jsou bezproblémové a autenticky působící.

Naopak Alexandra Daddario je nevýrazná a její přednes plochý. Za zmínku pak ještě stojí Stanley Tucci, který podává sice kvalitní výkon, avšak je v příběhu poněkud podvyužit, což je škoda, neboť si každou svou scénu osvojuje.

Dohromady je Noční lovec povedená podívaná, která nenudí a na hodinu a půl určitě zabaví. Zápletka je dostatečně důmyslná a obsahuje zvrat, který jistě uspokojí milovníky detektivek. Plusem je pak i herecké obsazení, především pak trio Fletcher, Kingsley a Cavill. Za zmínku stojí i často explicitní povaha některých scén. Krom toho však příběh nenabízí nic nového, co už nebylo viděno dříve, a především lépe předvedeno. V závěru se u Nočního lovce divák nudit nebude, a vzhledem k tomu, že se jedná o režijní i scenáristický celovečerní debut Davida Raymonda, tak jde o solidní snímek.

Kámen, nůžky, papír o to, kdo ho půjde vyslýchat?

Noční lovec(Foto: Arcola Entertainment)

Kdybych byl Superman, tak tohle nepotřebuju.