Recenze: Thunder Force je nepovedená rádoby sci-fi komedie s plno trapného a přízemního humoru

Čas superhrdinů je tu.

Ale ne ledajakých. Takových hodně nepodařených. Režisér a scenárista Ben Falcone se zde totiž snaží o nevšední superhrdinskou komedii, ale lehce řečeno se mu to moc nedaří. Od scénáře přes herecké výkony až po celkové provedení jde o mírný neúspěch.

Celé se to však rozpadá už v prvopočátku, tedy ve scénáři. Příběh, který tu totiž sledujeme, je nekoherentní, nesmyslný a vůbec často dost urážlivý k divákově inteligenci. V něm se představuje svět, ve kterém existují lidé s nadpřirozenými schopnostmi, jenže ti jsou zásadně záporáci. Těmto se pak říká Miscreants. Jednoho dne však uznávaná vědkyně Emily vyvine speciální sérum, po jehož pozření dostane jeho recipient vlastní super-schopnosti. A tak, když se jí do života připlete středoškolská kamarádka Lydia, vezmou na sebe toto břímě a stanou se novými hrdinkami odhodlanými zachránit svůj domov.

I po přečtení tohoto krátkého souhrnu děje je poměrně jasné, o jak přízemní podívanou jde. On sám název Miscreants pro padouchy zní strašně zvláštně a nepřirozeně, skoro jako by ho vytvořilo sedmileté dítě s bujnou fantazií, když si hrálo na superhrdiny. No, on tak v zásadě působí i celý snímek a jeho scénář, na kterém se snad určitě musel podílet někdo předškolního věku, protože to jinak nelze pochopit.

Tvůrci se zde snaží, marně, navodit atmosféru děl typu Spy Kids, které sice také byly občas poměrně dětinské a plné okázalých klišé, ale u nich to zkrátka fungovalo, protože měly dětské protagonisty. Zde jen sledujeme hromadu čtyřicátníků, kterým už táhne na padesát (jak trefně podotkne jedna z postav), jak si neomaleně a trapně hrají na superhrdiny a vůbec jim to nesedí.

Samotný děj je v zásadě nesmyslný, vše se stane tak nějak náhodou a omylem.Samotný děj je v zásadě nesmyslný, vše se stane tak nějak náhodou a omylem. Nepomáhá ani to, že spousta věcí ani není vysvětlených (např. zrada jedné z postav vůči protagonistkám atp.). Nehledě pak na to, že to je celé navíc strašně předvídatelné, čímž se jen potvrzuje domněnka, že to opravdu působí jako nefiltrovaný výplod bujné dětské fantazie.

Zvláštním a poměrně výrazným prvkem, který je ve filmu zdánlivě ještě podtrháván, je fakt, že všechny ženy (i pár mužů) jsou při těle, včetně hlavních hrdinek. Tvůrci tím nejspíše chtěli propagovat tzv. „normální těla“ a „no body shaming“, což je šlechtí. Je ale zvláštní, jakým způsobem toto zvýrazňují. Za vše mluví moment, kdy se zmíněné protagonistky soukají do těsného sportovního auta a skoro se tam nevejdou. Zkrátka toto byla zvláštní volba a není moc jasné, co si z toho máme odnést.

Ostatně, to se dá říct o celém tomto snímku, který obsahuje opravdu plno bizáru. Jedním příkladem za všechny je jedení syrového kuřecího, které je vrcholem nechutnosti, trapnosti a podivnosti (nutno také podotknout, že se tam tento „gag“ objevuje víckrát). Nezbývá než se tázat, proč tam vůbec toto je? Na co asi tvůrci mysleli? Má to snad být vtipné? Pokud ano, tak se to opravdu hodně minulo účinkem.

Jako by to vše však nestačilo, tak samotné obsazení navíc obsahuje poměrně známá a velká jména, která zde akorát ztrácí na váze, neboť nikdo z nich nepředvádí zhola nic objevného a jejich herecké styly jsou úplně mimo. Melissa McCarthy, jíž si do hlavní role obsadil manžel Ben Falcone, a Octavia Spencer, sice podávají vesměs solidní přednesy, ale v zásadě zůstávají většinu času dost pod průměrem, což je škoda, neboť obě herečky hrát umí, jak ukázaly ve svých jiných projektech, zde se však zdá, jako by se ani nesnažily a samy rezignovaly.

To samé se dá říct o pánské části obsazení. Té vévodí Jason Bateman, který to chvílemi vzdává až moc okatě (jedna scéna ve výtahu, kdy nedává pozor, působí z jeho strany až moc odevzdaně). Na druhé straně tu pak je Bobby Cannavale, který už zase hraje záporáka. Je to na jeho účet už trochu typecast, v takovýchto rolích ho totiž vídáme skoro neustále. A to je škoda, neboť Cannavale má rozměr i talent, jeho potenciál se však utápí v takovýchto nesmyslných projektech.

V poslední řadě je pak také potřeba zmínit výrazné kostýmy, především ty hlavních hrdinek. Ty jsou až moc okaté a působí jako špatné kopie Spy Kids a to už je hodně co říci. Nepomáhají ani četné narážky na to, jak dané kostýmy zapáchají. Naopak pochvalu si snad jako jediný zaslouží hudební doprovod, který je chytlavý a celkem baví.

Thunder Force je jedním z, mírně řečeno, méně povedených snímků z produkce Netflixu. Nesmyslný dětinský děj, který je navíc předvídatelný a dost se vleče, zkrátka neuchvátí ani nebaví. A je to škoda, neboť samotné herecké obsazení je solidní a jedná se o kvalitní herce, kteří se však tentokráte navrtali do jednoho filmového průšvihu. Stálo jim to však za to? Těžko říct.

Jednu dávku super-séra.

Thunder Force
(Foto: Netflix)