Recenze Vidím tě: Zmizelé děti a vrah s žabí maskou. Slibný thriller oslepí přeplácaný scénář

Temnota se vždycky neskrývá tam, kde by ji člověk čekal.

Když poklidným předměstím otřese zmizení malého chlapce, mnozí detektivové z tamního oddělení vražd si vzpomenou na obdobný případ starý několik let. Má to ale háček. Pachatele tehdy policie dopadla. Začne hon za stíny minulosti nebo je pravda tentokrát mnohem temnější, než jsou všichni ochotni si připustit? Odpověď v podobě thrilleru s výraznými hororovými prvky připravil režisér Adam Randall.

I když je prvotní pointa s nevysvětlitelným únosem lákavá, nezůstane jen u záhady zmizení chlapce. Hlavní vyšetřovatel Greg (Jon Tenney) se do toho snaží popasovat s rodinnou krizí a napravit vztah s manželkou (Helen Hunt) pošramocený její nevěrou. Rodinné hádky ale záhy naruší stupňující se podivné události v domě. Zlé síly jsou možná mnohem více propojené s rodinou Harperových, než se prve zdálo.

Jak je už na úvod patrné, celkem slibný thriller nakonec havaruje na snaze zrealizovat příliš mnoho nápadů.Jak je ale už na úvod patrné, celkem slibný thriller nakonec havaruje na snaze zrealizovat příliš mnoho nápadů. Přestože první polovina filmu upoutá rozvíjející se zápletkou, dynamickým dějem a dostatečně vyšinutými charaktery hlavních postav, zhruba v polovině stopáže nastane zlom.

Ten je navíc více než znatelný, protože snímek doslova nabere retrospektivní obrátky. A začne se rýsovat pointa, která není zdaleka tak fascinující, jak si diváci nejspíš slibují. Děj se totiž kvůli explozi nápadů ve scénáři stane nepřehledným, zmatečným a co mohlo v závěru nahnat husí kůži, nyní emocemi nezacloumá.

Co se týče hororových prvků, i u nich bude křivka klesat strmě dolů. Co vyděsí nejvíc možná nebude ani tak záhadný maskovaný žabák vrah, ale zkamenělý obličej Helen Hunt, ze které ne příliš zdařilé plastiky obličeje udělali jasnou vítězku ve volbě nejlepšího poltergeista.

Veškeré propracované detaily, hororová gradace, atmosféra tažená hlavně temnou hudbou a kamerou, co se nebojí snímat z netypických úhlů, tak zapadnou pod tíhou nesmyslného scénáře. Právě on, ne policie, nakonec zlomí vrahovi vaz. Pozitivem závěru Vidím tě snad může být podnětná myšlenka, že nejhorším ze všech monster není ani zde žádný paranormální přízrak, ale obyčejný člověk.

Vyděsí víc absence obličejové mimiky Helen Hunt nebo žabák?

Vidím tě
(Foto: Saban Films)