Recenze: Kdo mi jde po krku s Angelinou Jolie přináší slušnou dávku napětí, ale také řadu nelogičností a nevyužitý potenciál hlavní zápletky

Na útěku před zabijáky a nebezpečným požárem.

Jednoho krásného dne se mladý Connor (Finn Little) a jeho otec ocitnou na útěku poté, co se Connor dozví, že jeho otec skrze forenzní účetnictví přišel na korupci obrovských rozměrů, která sahá až do nejvyšších pater politiky. Aby se zabránilo tomuto odhalení, byli vysláni dva zabijáci, kteří chtějí umlčet jak otce, tak i Connora. Otec se rozhodne jet do Montany za svým příbuzným, který je zástupcem šerifa, a hodlá jej požádat o pomoc. Zabijáci jsou ovšem nelítostní, a tak se brzy Connor ocitne sám v zalesněných horách, kterému nabídne pomoc hasička Hannah (Angelina Jolie). Cestu k příbuzným a předání informací médiím ovšem začnou komplikovat nejen zmínění zabijáci, ale i jimi vytvořený lesní požár.

Příběh vychází ze stejnojmenné knihy z roku 2014, kterou napsal Michael Koryta. Čím se může pochlubit její filmová adaptace, je především herecké obsazení. Vedle zmíněné Angeliny Jolie se objeví například Aidan Gillen s Nicholasem Lhoutem v roli zabijáků a Jon Bernthal, známý především hlavní rolí v seriálu The Punisher, zde ztvárňuje zmíněného zástupce šerifa.

Z propagačních materiálů by se mohlo zdát, že hlavní postavou je Angelina Jolie, ve skutečnosti ale snímek velmi balancuje nad tím, kdo je vlastně středobodem příběhu.Z propagačních materiálů by se mohlo zdát, že hlavní postavou je Angelina Jolie, ve skutečnosti ale snímek velmi balancuje nad tím, kdo je vlastně středobodem příběhu. Dějové linie totiž začnou zcela odděleně a poměrně dlouho oddělené zůstanou. Z logiky věci by to měl nicméně být mladý Connor, jehož představitel podává až překvapivě dobrý herecký výkon.

U známých herců byste pak dobré výkony očekávali a v tomto případě žádný z nich nezklame. Snímek nicméně tvrdě naráží v několika jiných ohledech. V první řadě je to již zmíněné tempo, kdy velmi dlouho trvá, než se jednotlivé dějové linky propojí a na některé věci pak už nezbude moc času. Zároveň jsou velice zvláštní určité dialogy, které působí velmi nepřirozeně a zcela mimo mísu, což se projeví zejména v místech, kdy se emoce postav zničehonic radikálně změní jenom proto, aby přesvědčivě přednesly určitý dialog. V několika případech působí tyto náhlé změny velice zvláštně.

Velice pak zamrzí nevyužitý potenciál obsazení seriálového „Punishera“ Jona Bernthala, který bohužel neudělá ve filmu v podstatě nic a člověk se musí ptát, proč byl tedy obsazen zrovna Bernthal, když jej nehodlají využít. Naopak hodně prostoru z akčního hlediska dostane jeho těhotná manželka, která Bernthala mimochodem několikrát sarkasticky shazuje a on je s tím evidentně zcela smířený. Zmíníme-li ještě fakt, že manželka je černoškou a ve filmu to nehraje žádnou roli, tak nezbývá než se zamyslet, zda tato postava neposloužila tvůrcům čistě jako nástroj ke splnění kvót na případného Oscara a postihnutí současného politického smýšlení Hollywoodu. To bohužel poněkud ubližuje samotné postavě, protože kvůli zmíněnému spíše působí jako určitý nástroj k nějakému účelu mimo film než jako plnohodnotná postava, která by měla přirozený vývoj. 

Zcela neúčelně vzápětí pobavil fakt, že jeden ze zabijáků několikrát hovoří o nutnosti nasazení dvou týmů, dokonce o tom promluví i s jedním z nadřízených. A jde o vskutku dobrý postřeh. Když se totiž jedná o obrovské politické spiknutí, pak nedává vůbec smysl, proč by vysoce ohrožené politické špičky nenasadily alespoň ten jeden tým navíc, když jim jde v podstatě o všechno. Díky tomu jsme koneckonců mohli mít ve filmu i více té akce. Fakt, že na zastavení zveřejnění obří korupce jsou nasazeni pouze dva zabijáci, je celkem zarážející a opakované zmiňování tohoto faktu jedním ze zabijáků tomu všemu nasazuje pomyslnou korunu. 

Zároveň nedává zcela smysl, proč se otec se synem již rovnou nepokusili během útěku zkontaktovat média nebo jim dané informace alespoň nějakým způsobem neodeslat. Tato zápletka o korupci v nejvyšších místech je rovněž něčím, co není po úvodu již více rozvíjeno a je to obrovská škoda, protože tímto elementem se mohl výsledek velmi odlišovat od většiny snímků stejného žánru. Je těžké posoudit, zda se ve všech zmíněných výtkách museli tvůrci nějakým způsobem držet knižní předlohy, nicméně už jen ze synopse této předlohy je znát, že si tvůrci některé věci upravili podle sebe. Je tedy otázkou, proč neupravili zmíněné problémy, pokud tedy byly v již zmíněné knize. A jestli tyto problémy v knize nejsou, nebyla tedy kniha převedena na stříbrné plátno zrovna tím nejlepším způsobem.

Snímek Kdo mi jde po krku funguje v rámci vytváření napětí, kdy máme strach zejména o mladého kluka, který se snaží utéct nelítostným a vynalézavým zabijákům. Vcelku originální zápletka se snahou o odhalení obří korupce, která by obohatila jinak standardní thriller, ovšem není dále rozvíjena a několik postav nedostává prostor, který by si zasloužila. Zároveň je chování některých postav velmi pochybné, finále je místy neuspokojivé a v jistém směru také nepůsobí zcela uvěřitelně. K tomu si připočtěte určité příběhové nelogičnosti a ve výsledku tak drží snímek v nadprůměru pouze solidní obsazení, motivace některých postav, scenérie a obstojná dávka napětí ve vybraných momentech.

I v lese dokáže být někdy pořádně horko.

Kdo mi jde po krku
(Foto: Warner Bros. Pictures)

Cestu k civilizaci oběma hrdinům zkomplikují blesky, požár a dva trénovaní zabijáci. 

Kdo mi jde po krku
(Foto: Warner Bros. Pictures)

Najatí vrazi se neštítí ničeho, klidně nechají pro dopadení cílů založit lesní požár.

Kdo mi jde po krku
(Foto: Warner Bros. Pictures)
55%

Kdo mi jde po krku / Those Who Wish Me Dead

Snímek Kdo mi jde po krku funguje v rámci vytváření napětí, kdy máme strach zejména o mladého kluka, který se snaží utéct nelítostným a vynalézavým zabijákům. Vcelku originální zápletka se snahou o odhalení obří korupce, která by obohatila jinak standardní thriller, ovšem není dále rozvíjena a několik postav nedostává prostor, který by si zasloužila. Zároveň je chování některých postav velmi pochybné, finále je místy neuspokojivé a v jistém směru také nepůsobí zcela uvěřitelně. K tomu si připočtěte určité příběhové nelogičnosti a ve výsledku tak drží snímek v nadprůměru pouze solidní obsazení, motivace některých postav, scenérie a obstojná dávka napětí ve vybraných momentech.

  • Hodnocení

Tyto stránky využivají cookies, aby mohly nabídnout relevantní informace pro vás. Dalším setrváním s tímto souhlasíte, máte však možnost cookies zakázat. Přijmout Více informací