Recenze: Black Widow přináší velkou nálož akce, příběh se srdcem a celkově záživnou podívanou

První dámská členka Avengers má konečně svůj sólo snímek.

A je to dokonce první, tzv. post-covidová Marvelovka. Po dvou letech se fanoušci konečně dočkali a v kinech uvidí nový snímek ze světa MCU (Marvel Cinematic Universe). Black Widow je jedním z mnoha filmů, které minulý rok doplatily na pandemii covidu-19. Původně měla totiž Black Widow vstoupit do kin loni v květnu, avšak nakonec musela být její premiéra vlivem zmíněné pandemie posunuta na letošní červenec. A k vidění bude nejen v kinech, ale i skrze streamovací platformu Disney+, tam, kde je tato síť dostupná.

Toto nové dílo z továrny MCU tedy vypráví příběh Natashy Romanoff čili superhrdinky Black Widow, jak již ostatně napovídá název. Děj se časově odehrává mezi událostmi z Captain America: Občanská válka a Avengers: Infinity War. Natasha se tedy, poté co ilegálně pomůže Kapitánovi Amerika, stává běžencem a musí se ukrývat před vládou. Její cestu však zkříží nečekaná událost a Natasha se po letech opět střetává se svou špionážní ruskou „rodinou“. Tato drsná famílie pak musí spojit síly, aby se postavila většímu nepříteli a skoncovala s programem, který vytváří další zabijácké agentky, a která vytvořila i Black Widow. Natasha se tak musí po letech konfrontovat se svou minulostí a uzavřít tuto kapitolu jednou provždy.

Nejedná o klasickou Marvelovku, na kterou bychom byli zvyklí.Filmařský tým, vedený novozélandskou režisérkou Cate Shortland, tak přináší záživnou podívanou s hutným dějem. Sledujeme zde poutavý špionážní thriller s nikdy neutichající akcí. Na plátně se neustále něco děje, což je dobře, neboť je tím dobře držena divákova pozornost. Na jednu stranu se tu tak však nejedná o klasickou Marvelovku, na kterou bychom byli zvyklí. Žánrově a stylově se spíše Black Widow podobá Bondovkám, Bournovkám nebo sérii Mission: Impossible. A na tom není zhola nic špatného. Naopak, je to osvěžující, nejde totiž jen o další přehlídku superhrdinů a jejich super-schopností s velkým silně CGI bitkami.

Většina akce je zde totiž provedena prakticky za pomocí kaskadérů nebo občas pravděpodobně i samotných herců. Souboje jsou díky tomu zajímavější a intrikované choreografie zkrátka baví. Nejlepší jsou beze sporu tzv. hand-to-hand combat, čili boje zblízka, kdy se postavy a jejich představitelé řežou jeden na jednoho, tělo na tělo. Tyto momenty jsou díky svému propracovanému provedení nejintenzivnější a zkrátka baví.

Za pochvalu pak stojí i herecké výkony, z nichž nejvýraznější je beze sporu Scarlett Johansson coby titulní protagonistka. Johansson se do této své role, kterou si již téměř osvojila, vrací po pauze od Avengers: Endgame ve své zasloužené sólovce. A podává zde vskutku silný a výrazný výkon a je zkrátka Black Widow tělem i duší. Kvalitní je také Florence Pugh (Slunovrat, Malé ženy), jejíž přednes je také velmi výrazný. Bonusem navíc je pak skvělá chemie mezi Johnansson a Pugh, jejichž vztah rozhádaných sester jim naprosto věříme. Vedle nich se tu pak objeví i Rachel Weisz (Mumie) a David Harbour (Stranger Things), kteří jsou bohužel trochu upozaděni, ale i tak si osvojují veškeré své scény, především pak Harbour.

Co však snímek trochu postrádá je silnější a výraznější záporák. Ne, že by Ray Winstone (Skrytá identita, Návrat do Cold Mountain) nepodával kvalitní výkon. Ale jeho záporák, přesto, že je dostatečně hrozivý, není tak důrazný, jak by se od něj dalo očekávat. A celkově postrádá jakousi charakteristiku, která by ho činila trochu zajímavějším.

V neposlední řadě pak stojí za zmínku i hudební doprovod. Za tím stojí Lorne Balfe (Mizerové navždy, Válka zítřka). Jeho skladby dobře podkreslují celkovou atmosféru a dodávají energii nikdy nekončící akci. Nehledě pak na to, že do svého soundtracku také dobře vkomponovává klasickou marvelovskou znělku i samotné superhrdinské hudební téma Black Widow.

Dohromady je tak tato dlouho očekávána Marvelovka velmi záživnou podívanou, která především nenudí. Jejím největším plusem je nikdy neutichající akce, která je navíc povedeně a kvalitně odvedená. Samotný příběh pak také zaujme a baví, navíc nepostrádá logiku a nabídne i širší napojení na zbytek MCU. Potěší samozřejmě i herecké výkony a chytlavý soundtrack. Najde se tu však pár mínusů, jako třeba ne příliš propracovaný záporák, kterého vyzdvihuje akorát tak jeho představitel. Ne všechno je tu tak samozřejmě perfektní, ale jako celek snímek baví, a to je podstatné. Fanoušci tak dostanou vše, co by od očekávaného sólo filmu o Black Widow čekali a jistě nebudou zklamáni.

A takhle se dělá při bitvě superhrdinská póza.

Black Widow
(Foto: Marvel Studios)