Vychovávat dítě sám není procházka růžovým sadem.
Matt Logelin (Kevin Hart) se svojí manželkou Liz (Deborah Ayorinde) netrpělivě vyčkávají narození jejich dcery. Poté, co se malá Maddy narodí, nastanou ovšem u Liz komplikace, na které krátce na to zemře. Truchlícímu Mattovi tak zpočátku pomáhají s dítětem jeho příbuzní, problémem však je, že bydlí na druhém konci Spojených států. Mattova matka a jeho tchýně mu tak nabídnou, že se o malou Maddy postarají, jelikož by podle nich Matt péči o dítě sám nezvládl. Matt se ovšem rozhodne, že se chce o Maddy starat, načež sledujeme, jak během let Matt zvládá skloubit náročnou výchovu s osobním a profesním životem a jaké pouto se mezi ním a Maddy vlastně buduje.
Hned na úvod je potřeba říct, že začátek filmu není zrovna nejlepší. Přestože se v něm odehraje ona tragická událost, tvůrci se snaží tyto části prokládat určitými vtipy, které z drtivé většiny nefungují a vedle smutných momentů nepůsobí zrovna vhodně. Nejde pouze o překrývání se smutnými momenty, ale i tyto rádoby vtipy samy o sobě nejsou téměř vůbec vtipné. Díky tomu nejsou ani herecké výkony příliš dobré, přestože se herci snaží a nijak tomu ani nepomáhá rychlý střih v určitých scénách.
Celá tato část, kdy se Mattovi snaží rodinní příbuzní pomoci, než odjedou, trvá velice dlouho (přibližně 28 minut) a zdá se, jako by na ní bylo téměř všechno špatně. Hned poté ovšem snímek překvapivě rychle otočí ve všech směrech – příběh je najednou mnohem svižnější, humor je zničehonic opravdu vtipný, dialogy jsou povedené a emoce skvěle fungují. Tento náhlý obrat je skutečně překvapivý a málokdy se něco takového ve filmu vidí.
Nejsilnější stránkou filmu je pak postupné budování vztahu mezi Mattem (Kevin Hart) a jeho dcerou Maddy.V první řadě snímek táhne zejména Kevin Hart, který se zde po řadě komediálních rolí snaží o trochu dramatičtější výkon, a i když Hartovi bezesporu stále nejlépe sedí čistě komediální role, v tomto případě přesvědčil, že také zvládne něco vážnějšího. Nejsilnější stránkou filmu je pak postupné budování vztahu mezi jeho postavou a dcerou Maddy (Melody Hurd), přičemž tvůrci dokážou v těchto momentech dobře prodat, jak náročná výchova dítěte může být, obzvláště pak v případě, kdy jste na to většinou sám.
Snímek v tomto výchozím bodě rovněž načrtává několik dílčích dějových linek, z nichž všechny dostanou v závěru velmi povedené rozuzlení. Někomu by mohlo vadit, že základní premisa velmi připomíná film Táta na plný úvazek s Benem Affleckem, což je férová poznámka, jelikož podobností zde není zrovna málo. Na druhou stranu se ale film s Kevinem Hartem snaží přijít s určitými rozdíly, aby i přes velmi podobnou základní dějovou kostru působil dostatečně odlišně.
Otcovství velmi drhne na samém začátku, kde se humor nedaří skloubit se smutnými momenty, dialogy nejsou dvakrát povedené a celá úvodní část je velice zdlouhavá. S koncem tohoto prologu ale šlápnou tvůrci na plyn, kdy je film najednou mnohem vtipnější, svižnější, emoce v něm fungují na sto procent a všechny dějové linky mají uspokojivý závěr. Nejlepší pak na filmu je, že má srdce a zároveň, že ho má na správném místě. Škoda jen, že úvod je tak nepovedený a zdlouhavý, pak by si totiž Otcovství vysloužilo ještě lepší hodnocení. Takhle je to ještě na 70 %, ale s hodně odřenýma ušima.
Rozčesávání vlasů není taková sranda, jak si Matt z počátku představoval.

Když musí Matt na delší dobu odjet, není to pro oba jednoduché.

I když je to někdy náročné, Matt a Maddy si brzy uvědomí, že se jeden bez druhého neobejdou.

The Review
Otcovství / Fatherhood
Otcovství velmi drhne na samém začátku, kde se humor nedaří skloubit se smutnými momenty, dialogy nejsou dvakrát povedené a celá úvodní část je velice zdlouhavá. S koncem tohoto prologu ale šlápnou tvůrci na plyn, kdy je film najednou mnohem vtipnější, svižnější, emoce v něm fungují na sto procent a všechny dějové linky mají uspokojivý závěr. Nejlepší pak na filmu je, že má srdce a zároveň, že ho má na správném místě. Škoda jen, že úvod je tak nepovedený a zdlouhavý, pak by si totiž Otcovství vysloužilo ještě lepší hodnocení. Takhle je to ještě na 70 %, ale s hodně odřenýma ušima.
Review Breakdown
-
Hodnocení
Otcovství / Fatherhood
Otcovství velmi drhne na samém začátku, kde se humor nedaří skloubit se smutnými momenty, dialogy nejsou dvakrát povedené a celá úvodní část je velice zdlouhavá. S koncem tohoto prologu ale šlápnou tvůrci na plyn, kdy je film najednou mnohem vtipnější, svižnější, emoce v něm fungují na sto procent a všechny dějové linky mají uspokojivý závěr. Nejlepší pak na filmu je, že má srdce a zároveň, že ho má na správném místě. Škoda jen, že úvod je tak nepovedený a zdlouhavý, pak by si totiž Otcovství vysloužilo ještě lepší hodnocení. Takhle je to ještě na 70 %, ale s hodně odřenýma ušima.
- Hodnocení