Recenze: Kurz manželské touhy není perfektní, ale na pohodový večer s drahou polovičkou to stačí.

Ten, kdo opravdově miluje, skoro nikdy nepozná, kdy ho ten druhý milovat přestal.

Současný svět je plný všelijakých seberozvojových kurzů, motivačních knih, osobních koučů a terapeutů. Jenže není se co divit, když tempo současného života je vražednější než Kobra 11, a moderní člověk se teprve učí starat se o blaho svého nitra. A pečovat se musí i o partnerský vztah, pokud prochází krizí. Právě lidé, kteří mají zájem o záchranu společné budoucnosti, jsou hrdiny snímku Kurz manželské touhy. Vypravíme se s nimi na pobyt, kde budou pod dohledem profesionála (Vojta Kotek) řešit své vztahové problémy. Ať už ty běžné, tak i vyhrocené až bizarní. Uvidíme přehlídku různorodých postav, které se snaží trefit do chuti co největšího počtu diváků. Tváře hrdinům propůjčili Lenka Vlasáková, Stanislav Majer, Petra Nesvačilová, Lukáš Latinák či Josef Polášek.

Luxusní resort v přírodě nás navíc přenese mimo naši každodenní realitu, užijeme si pohled na sauny, bazény, bylinkové koupele se svíčkami… To bohužel také dává kameře záminku sledovat postavy (polo)nahé, takže tradiční nešvar zbytečné nahoty v českých filmech si můžeme ze seznamu odškrtnout celkem brzy. Na začátku možná trošku zarazí zápletka se svůdníkem a učitelkou jógy, ale naštěstí tímto směrem se děj ubírat nebude. Naopak, někdo by tu brzy mohl samou láskou umřít… Zabrousíme tak do vážnějších témat, i když by do nich divák u komedie raději nezabrušoval. Ale buďme rádi, film je díky tomu trošku realističtější a paradoxně i vtipnější. To, když kurz oživí dva vyšetřovatelé z kriminálky (Jana Plodková a Radek Holub).

U Vojty Kotka není dlouho jasné, zda je jeho postava kladná a skrývá nějaké tajemství, nebo spíše neví co dělá. Každopádně vztahový kouč v tak mladém věku asi na každého působí nedůvěryhodně, mnoho zkušeností ještě nemohl nasbírat, ať už profesních nebo životních. Jeho protipólem je oblíbený majitel resortu (Jiří Bartoška), který vše glosuje zpovzdálí a rychle dokáže vyhodnotit situaci. Tomu nechybí nadhled a řídí se spíše zdravým rozumem než následováním složitých rádoby vědeckých metod. V neposlední řadě je třeba vyzdvihnout Ivanu Uhlířovou, která se ve své roli vyloženě vyřádila.

Režisér a spoluscénárista Radek Bajgar se opět podívá na zoubek vztahům, jak člověka poznamenají a jak nám láska může pozvednout i zničit život.Režisér a spoluscénárista Radek Bajgar se opět podívá na zoubek vztahům, jak člověka poznamenají a jak nám láska může pozvednout i zničit život. Už jen kvůli Jiřímu Bartoškovi si musíme vzpomenout na Bajgarovu Teorii tygra, ale tentokrát jsou víc na scéně mladší hrdinové. Už nekoukáme na černobílý svět, kde muži jsou nesvéprávní týraní chudáci a ženy semetriky, ale jsou ukazovány slabosti i přednosti, které může mít kdokoli, bez ohledu na pohlaví. Pochopitelně film musí využívat určitých stereotypů, ostatně kdo z nás řeší ve vztazích naprosto unikátní problémy? Ale není to už takový extrém jako v Teorii tygra.

Kurz manželské touhy není perfektní, ale herci a prostředí nás i tak dokážou na 90 minut rozptýlit od běžných starostí. Humorných scén tu moc není, nebo jsou křečovité, takže pokud divák očekává třeskutou komedii, bude spíše zklamán. I tak jde o svižnou a příjemnou podívanou s několika zajímavými postavami a hereckými výkony. Nejspíš budete po odchodu z kina rádi za svého životního partnera a třeba se inspirujete na sobě a na vztahu zapracovat.

Práce na vztahu evidentně není levná záležitost.

Kurz manželské touhy
(Foto: Logline Production)