Recenze Hypnotic: Když se z terapeuta stane záporák. Psychologické drama hypnoticky neuhrane, ale unudí

Zavřete oči a soustřeďte se na hlas terapeuta.

Režisérské duo Matt Angel a Suzanne Coote debutovalo před třemi lety nepříliš úspěšnou haunting house duchařinou The Open House. V novém filmu Hypnotic tvůrci zkouší více zakotvit v realitě a místo lekaček vsadit na psychologické drama. U lákavé anotace o vyšinutém psychoterapeutovi terorizujícím pacientku ale naděje na poutavou podívanou končí. Hypnotic zamrzá na chatrném scénáři, nezajímavém ději a podobně jako egoistický terapeut v hlavní roli, i snímek ztrácí pouto s klientem na sedačce.

Charismatický gentleman doktor Collin Meade je ale všechno jen ne přívětivý, neškodný poradce.Na začátku poznáváme frustrovanou Jenn, která se v životě cítí být na mrtvém bodě. Kamarádka jí doporučí služby svého psychoterapeuta, na kterého okolí pěje pochvalné ódy. Charismatický gentleman doktor Collin Meade je ale všechno jen ne přívětivý, neškodný poradce.

Kdo někdy zažil psychoterapii nebo se jí sám věnuje, při sledování práce doktora Meada ho musí zamrazit. Porušuje snad každou poučku, na kterou si člověk v souvislosti s terapií jen vzpomene – ve volném čase se stýká se svými pacienty, šíří o nich informace, přijímá jen dámskou klientelu. Že tady něco nehraje je zdánlivě jasné hned – divákům tato skutečnost dojde pravděpodobně mnohem dříve než samotným postavám. Až když Jenn začne mít podezřelé výpadky paměti a situace se rychle stupňuje, odhaluje se svým okolím, co za Collinovými službami vlastně doopravdy stojí.

Předvídatelný děj a scénář, podle kterého by se dala natočit ucházející telenovela, se postarají o to, že Hypnotic zapadne do kategorie netflixovských filmů, které neurazí jako podívaná v sobotní podvečer, ale znovu je člověk vidět nemusí. Není to bezduchá slátanina a napětí udrží, překvapení ani originálního rozuzlení se tu však nedočkáme.

Vzhledem k tomu, že do hlavní role Jenn tvůrci obsadili hororovou stálici, zapadne zřejmě Hypnotic kdesi do řady hororů a psychologických dramat „s Kate Siegel“. Kromě nejnovějšího snímku Angela a Coote ji mohou diváci znát z hororů Oculus, Demon Legacy nebo Gerald’s Game. Přestože svého hereckého prostoru využívá, vedle Jasona O’Mary v roli hypnoterapeuta působí překvapivě neautenticky. A co víc, jakákoliv chemie se napříč všemi vztahy ve filmu konat nebude.

Hypnotic tak v první chvíli sice příjemně překvapí poutavým námětem, kde se terapeut objevuje v roli záporáka, veškeré inovace se však vytratí a divák si nejspíš odnese pocit, že podobných věcí už viděl bezpočet. Film ničím – scénářem, hudbou, vizuálem – nezanechá výraznější stopu. Divácký dojem zůstane ztracený v prázdnotě tak, že jej neoživí ani sebelepší hypnotický trik.

Takhle jistě vypadá klasická terapeutovna.

Hypnotic
(Foto: Netflix)

Neškodná terapie?

Hypnotic
(Foto: Netflix)

Jenn nebude jediná, kdo se bude snažit dostat z Collinova vlivu.

Hypnotic
(Foto: Netflix)
45%

Hypnotic

Hypnotic tak v první chvíli sice příjemně překvapí poutavým námětem, kde se terapeut objevuje v roli záporáka, veškeré inovace se však vytratí a divák si nejspíš odnese pocit, že podobných věcí už viděl bezpočet. Film ničím – scénářem, hudbou, vizuálem - nezanechá výraznější stopu. Divácký dojem zůstane ztracený v prázdnotě tak, že jej neoživí ani sebelepší hypnotický trik.