Recenze Milostná past: Vánoční oddechovka sází kromě moderních inovací na lety osvědčené motivy

Věříte na seznamování přes internet?

Kdo by neměl rád romantické vánoční filmy? Někteří je sice můžou nenávidět, ale rozhodně bude převažovat skupina těch, kteří je zkrátka zbožňují. O tom svědčí například již tradiční Láska nebeská (2003), na kterou mnoho lidí po celém světě nedá dopustit! Kostarický režisér Hernán Jiménez García a tvůrci scénáře Daniel Mackey a Rebecca Ewing se rozhodli na tento trend znovu vsadit a vznikla tak příjemná oddechovka s názvem Milostná past.

Novinářka Natalie nemá zrovna štěstí v lásce. Její rande přes seznamovací aplikace obvykle končí katastrofou, což využívá alespoň pro psaní zábavných článků. Když si začne psát se sympatickým a pohledným Tagem, věří, že se na ni konečně usmálo štěstí. Vydá se za ním z Los Angeles až do městečka Lake Placid ve státě New York, aby ho překvapila na vánoční svátky. Ukáže se však, že byla oklamána a ve skutečnosti si psala s nesmělým Joshem. Aby jí to vynahradil, slíbí jí, že ji seznámí se skutečným Tagem. Ale postupně se všechno začíná stále více komplikovat…

Příběh se drží motivů, které fungovaly i ve spoustě jiných filmů.Příběh se drží motivů, které fungovaly i ve spoustě jiných filmů. Jak si protagonistka zamiluje poněkud bláznivou rodinu svého vyvoleného ještě dříve než jeho, to už jsme mohli vidět například v romantické komedii Zatímco jsi spal z roku 1995. A vyznání lásky prostřednictvím textu na cedulích před domem jsme už taky zažili v již zmíněné klasice hned na začátku. Stejně tak odhalení po celou dobu skryté lži proběhne na balkóně v restauraci. Jen chudák Colin Firth musel celý svůj proslov pronášet v portugalštině.

Inovací ve vypravování je skutečnost, že se hlavní hrdinové potkají díky seznamovací aplikaci. Často se spekuluje o tom, jak moc si v ní člověk při vyplňování informací o sobě samém vymýšlí. Kdo by se nechtěl před druhými trochu „vylepšit“, když k tomu má tu možnost? Pravda se však nakonec většinou nějakým způsobem provalí. A teď už se nemusí jednat pouze o lhaní na internetu. Protože toto dílo upozorňuje na to, že každý má občas tendence dávat na odiv své pozitivní stránky (případně si je úplně vymyslet) a ty negativní nechávat raději ve stínu.

Herci Nina Dobrev (Natalie), Jimmy O. Yang (Josh) a Darren Barnet (Tag) jsou všichni sympatičtí. Problém nastává, jakmile dochází ke sbližování mezi Natalií a Joshem. Funguje jim to skvěle v kamarádských sekvencích, ale v romantických chvílím mezi nimi zkrátka není vůbec žádná chemie. A to je pro romantický snímek dost velký průšvih. Rozhodně jim nelze upřít snahu, aby to fungovalo, nicméně se tak nestane. Nejenom kvůli tomu divák raději doufá, že to hlavní hrdince vyjde spíše s Tagem, třebaže jsou jeho charakterové vlastnosti vykresleny trochu karikaturisticky.

Současně se řeší vztahy v rodině Joshe. Ačkoliv mu je kolem třicítky, stále žije v rodném domě s rodiči a babičkou. Všichni ho mají velmi rádi, největší pozornost je však upínána vždy na jeho staršího bratra. Navíc nemá Josh pořádně vyřešený vztah s otcem, kterému se bojí říct o svých podnikatelských záměrech.

Milostná past navazuje na tradici amerických vánočních snímků, ve kterých dominuje milý humor a romantika. Vtipných dialogů a situací si v tomto případě užijeme celkem dost. Věrohodné je také vyobrazení rodinných vztahů, s nimiž se může ztotožnit snad každý divák. Ta romantická část už poněkud pokulhává, za což může především absence milostné jiskry mezi hlavními hrdiny. Tvůrci se snažili úporně pokořit klišé krasavce a částečně také genderové stereotypy, že to chvílemi působí přehnaně. Třebaže se film silně inspiruje žánrově podobnými počiny, například také Láskou nebeskou, na rozdíl od ní se alespoň drží pouze jedné linky a nemotá jich do sebe hned několik. Pokud se chcete v předvánočním čase pouze zabavit příjemným příběhem s adekvátní tematikou a nevadí vám, že nedostanete navíc nic nového, nejspíše budete spokojeni.

Když se celá rodina sejde na Vánoce pohromadě, může to být náročné.

Milostná past

Ten pocit, když si začínáš uvědomovat, že z téhle situace už téměř není úniku…