Recenze: Život v Heights je sympatická podívaná plná energetického latino popu, která zanechá úsměv na tváři

Lin-Manuel Miranda zase jednou dokazuje, proč je králem muzikálů.

Usnavi si žije pohodovým životem v newyorské čtvrti Washington Heights po boku svého bratrance Sonnyho, kamaráda Bennyho, tajné lásky Vanessy, dam z místního kadeřnického salonu, Abuely Claudie a spousty dalších latinoamerických přátel a rodiny. Zdá se, že mu nic nechybí. I přesto má však Usnavi sen vrátit se do rodné Dominikánské republiky. Vše se však mění s příjezdem Niny, milované chráněnky celého sídliště, které se jako jedné z mála povedlo probojovat se ven a dostat se až na prestižní Stanford. Avšak nic není tak růžové, jak se může zdát. Každý člen komunity má své vlastní problémy: Benny by rád pryč, Nina se nechce vrátit do školy kvůli rasovým problémům, Vanessa má ambice probít se ve světě módy a kadeřnicím hrozí vystěhování.

To vše se pak pokusí postavy vyřešit za pomocí barvitých a nápaditých hudebních čísel z pera současné muzikálové legendy, Lin-Manuela Mirandy. Snímek, původně vydaný loni jen ve vybraných zemí a nyní je dostupný i našemu publiku skrze streamovací HBO Max. Příběh se zakládá na Mirandově původním muzikálu a jeho rukopis je zde opravdu znát. Písně i choreografie jsou výrazné, plné rapování, skladných a chytrých rýmů a nepostrádají ten správný rytmus, který zvedne diváka ze židle.

Už od prvního úvodního čísla je znát, že půjde o velkolepou a zábavnou podívanou, která oslavuje latinskoamerickou kulturu.Už od prvního úvodního čísla je znát, že půjde o velkolepou a zábavnou podívanou, která oslavuje latinskoamerickou kulturu. Veškeré společné i skupinové choreografie jsou kvalitně zpracované, hravé a zkrátka nenudí, a to i přes to, že děj je, pravda, poněkud zdlouhavější. Naštěstí je však oživen hudbou, která nutí k tanci.

Samotný příběh tak, byť má dobrou a důležitou pointu, je zkrátka trochu unylejší a neustále odbočuje na různé strany, aby se dostalo prostoru co nejvíce postavám. Na úkor toho bohužel trochu ztrácí primární zápletka a hlavní motivace protagonisty je zprostředkována trochu nejasně a nepovedeně. Když se však postupně a konečně dostáváme k jádru filmu, zjišťujeme, že jde o poměrně silnou podívanou, která nesmírně autenticky přibližuje divákům latinskoamerickou komunitu uvnitř USA (konkrétně jedné newyorské čtvrti). Je zkrátka znát, že Mirandovi bylo toto téma blízké (sám pochází z Portorika a vyrůstal v New Yorku), a tak v něm zanechal kus srdce.

I přes trochu chaotičtější děj tak Život v Heights přináší milou podívanou, která se silně odráží i od výkonů hlavních představitelů. Protagonistou a nositelem celého příběhu je Anthony Ramos (Hamilton, Zrodila se hvězda), Mirandův dlouholetý spolupracovník, který se ujímá role Usnaviho, jehož původně ztvárnil právě Miranda. Ramos se této úlohy ujímá se značnou pokorou a v závěru si jí osvojuje a stává se silným středobodem veškerého dění. Dobrou oporou mu jsou Corey Hawkins, Leslie Grace a Melissa Barrera (tři herci ztvárňující Bennyho, Ninu a Vanessu). Všichni odvádí kvalitní kus práce, a to jak herecky, tak z hudební stránky. Mimo hlavní role, kterých se ujali méně známí herci, se v těch vedlejších objevuje plejáda latinoamerických celebrit od Marca Anthonyho po Ritu Moreno.

Kromě herců pak hraje ve snímku důležitou roli i prostředí, kde se vše odehrává, tedy čtvrť Heights. Ta je samostatnou postavou filmu a jeho nedílnou součástí. Velice pomáhá to, že se režisér Jon M. Chu rozhodl z většiny natáčet na skutečných lokacích, díky čemuž působí celá podívaná autentičtěji.

V závěru je Život v Heights zábavnou a sympatickou podívanou, která rozhodně nenudí, a to i přes svůj zdlouhavější a rozkouskovaný děj. Jon M. Chu totiž povedeně adaptuje Lin-Manuel Mirandovo divadelní představení, které je založeno na barevných a hravých čísel, plných latinskoamerického popu, svižných pohybů a propracované choreografie. Dobrou práci odvádí i představitelé hlavních rolí, a to jak herecky, tak i z hudební stránky. Milovníci muzikálů si tu zkrátka přijdou na své.

Ať žije latinskoamerická komunita!

Život v Heights
(Foto: Warner Bros. Pictures)