Recenze Zranitelná srdce: Válečná romantika sice opakuje známé motivy, ale diváka vyloženě neurazí

Tak dlouho předstírali vzájemnou lásku, až se stala opravdovou.

Originální název Purple Hearts vychází z nejstaršího vojenského vyznamenání amerických ozbrojených sil. Takzvané Purpurové srdce se uděluje zraněným nebo zabitým vojákům ve službě. Do této doby bylo uděleno téměř dvěma milionům lidem.

Cassie by chtěla prorazit jako zpěvačka, ale zatím pracuje v baru a má sotva na nájem a inzulin, který potřebuje nutně k životu. Proto se kvůli zdravotnímu pojištění provdá za mariňáka Lukea. Ten má brzy odjet do války v Iráku. Aby nikdo neprokoukl, že jsou spolu jenom naoko, protože za to hrozí postih, pravidelně si volají a píšou. Když však Lukea potká tragická událost, najednou musí jejich vztah čelit kruté realitě.

Děj vychází z románu Tess Wakefield, která stylově navazuje na spisovatele Nicholase Sparkse (Milý Johne, Zápisník jedné lásky či Poslední píseň) a Jojo Moyes (Než jsem tě poznala). Hlavní hrdinové musí často překonávat překážky v podobě zdravotních potíží nebo nevyhovujícího či odlišného sociálního zázemí.

Vypravování nabízí hned několik oblastí, ve kterých by mohl film vyniknout, ale bohužel se tak nestane.Vypravování nabízí hned několik oblastí, ve kterých by mohl film vyniknout, ale bohužel se tak nestane. Otevírá řadu témat typických pro Spojené státy americké – například tíživou situaci mexických přistěhovalců, finančně náročnou zdravotní péči, působení vojáků ve válkách a drogovou kriminalitu. Nakonec se ale smíří s tím, že se věnuje hlavně vztahu ústředních postav, které řeší vykonstruované zápletky. Žádné velké melodrama se však nekoná.

Sofia Carson v roli Cassie zaujme především svým pěveckým projevem. Snímek ji ve velké míře propaguje právě jako zpěvačku. Některé úseky vypadají přímo jako vystřižené z videoklipu. Nutno přiznat, že její zvláštní barva hlasu v kombinaci s vhodně zvolenými písněmi k příběhu na diváka zapůsobí. Její herecký výkon na tom je už tak trochu jinak.

Nicholas Galitzine se zase představí coby drsný mariňák s drogovou minulostí. Věří ovšem na pravou lásku a záleží mu na rodině, takže se celkový dojem otočí v jeho prospěch. A když ke konci udělá velké gesto, které se očekává od každého romantického hrdiny, získá si i zpočátku pochybující divačky. Na rozdíl od filmu Příběh Popelky, ve kterém se herec objevil minulý rok, tady nezpívá a působí celkově o poznání mužněji.

Dvojice mezi sebou sice má nějakou chemii, ale za celou dobu ji nepromění v něco skutečně dojemného. Jejich vztah po celou dobu jen tak plave na povrchu. Škoda, že se do toho herci v tomhle ohledu víc neponořili. Ačkoliv jejich vzájemné poznávání naprosto odlišných povah a postojů je zpracováno ještě poměrně dobře.

Svým způsobem působí snímek jako jakási reklama na americké ozbrojené síly. Cassie jako jejich zatvrzelá odpůrkyně svůj názor nepravděpodobně rychle přehodnocuje, když vidí, co všechno obnáší v nich působit. Proto je už dopředu jasné, že to někdo z postav zaručeně odnese. A bude to osoba, která přijde první na řadu v každém americkém hororu.

Zranitelná srdce navazují na tradici tematicky podobných děl. Jedním příkladem za všechny budiž romantické drama Milý Johne s Channingem Tatumem a Amandou Seyfried. V obou případech se propaguje americká armáda prostřednictvím nastínění tísnivé atmosféry nejenom na bojišti. V tomto snímku je však děj obohacen ještě o hudební složku v podobě konkrétních vystoupení zpěvačky Sofie Carson. Lepší propagaci si snad už přát nelze. Příběh se pouští do vícero témat, která ale nezvládá všechna zpracovat. Soustředí se především na vztah Cassie a Lukea, jenže tomu zkrátka něco podstatného chybí. Pokud však toužíte po relativně klidném vypravování se šťastným koncem, jako jednohubka na večer tento film rozhodně neurazí.

Když je novomanželský polibek zároveň ten úplně první.

Zranitelná srdce

„Konečně jsem zažila něco, o čem stojí za to zpívat!“