Recenze Broadway: Příběhu o hledání lásky schází emoce a srdečnost

Řecká depresivní variace na Někdo to rád horké?

Nelly (Elsa Lekakou) neví, co od života chce, ale ví, co nechce. Utíká od rodičů, kteří ji svazují svým očekáváním. Je zvyklá stále utíkat a posléze být zachraňována. Když se živí jako striptérka, narazí na Markose (Stathis Apostolou). Další muž, který ji zachrání. Ale co za to bude chtít? Přivede ji ke skupince pouličních zlodějů, kterou vede. Okupují opuštěné divadlo Broadway v Athénách, kde si vytvořili vlastní svět. Jsou rodina, kterou nikdy neměli. Ale účast v téhle rodině není zadarmo, jsou to sehraní zlodějíčci, kteří si zručně přivlastňují cizí peněženky. Nelly jako tanečnice začne předvádět taneční čísla na veřejných místech, aby svými výstupy odlákala pozornost nic netušících obětí.

Do divadla přibude nový člen, Jonas (Foivos Papadopoulos), kterému jde o život, protože ho pronásledují gangsteři. Nelly dostane nápad: Jonas se bude převlékat za ženu a vystupovat s ní, a tak se stává Barbarou. Vznikne mezi nimi úzké pouto, které se ještě nebezpečně prohlubuje, když Markose zavřou na několik měsíců do vězení a sok v lásce je tedy ze hry. Alespoň dočasně. Tihle anarchisté sice žijí ve svém vlastním světě, ale uvědomují si, že jejich společné dny štěstí jsou doslova sečteny. Co bude, až se Markos vrátí? Kam utéct, když po Barbaře pátrají všichni ve městě a v kapse mají jen pár eur?

Co s tím hrdinové udělají? Vůbec nic.Co s tím hrdinové udělají? Vůbec nic. Postavy jsou až do samotného závěru ohromně pasivní, nejsou schopny vzít život do vlastních rukou. Žijí v přítomném momentu, ale tím se mohou připravit o společnou šťastnou budoucnost. Koukat na tuhle partičku zoufalců, která neví, co se sebou, je dost ubíjející. Ani láska mezi Nelly a Jonasem není moc uvěřitelná, oba jsou dost nečitelní. A nemáme pro ně moc sympatií, protože krom toho, že jsou v nebezpečí, se o nich skoro nic nedovíme, filmové plátno rozhodně nejiskří emocemi. Film se nejspíš snaží oslovit i LGBT komunitu, ale možná ji spíše zesměšňuje, protože Jonas se ve skutečnosti nechce převlékat za ženu, jen nechce, aby ho zabili. A pokud se těšíte na nějaké hudební a taneční rozptýlení, pak marně, protože těchto vsuvek je tu poskrovnu a hlavní představitelé rozhodně nejsou dobří tanečníci.

Pokud vás současný svět nepřivádí do dostatečné deprese, rozhodně si k ní můžete dopomoci snímkem Broadway. V naprosto bezútěšném prostředí pobíhají hlavní hrdinové zmateně jako kuřata bez hlavy a vůbec neví, co si počít. Tak raději nedělají nic. Vy však můžete vzít život do vlastních rukou a tomuto filmu svůj čas nevěnovat.

Když se načančám, když se načančám, když se načančááám…

Broadway
(Foto: Neda Film)