Recenze – Strážci Galaxie: Sváteční speciál je sympatická marvelovská oddechovka, která si na nic nehraje

Jak se slaví Vánoce ve vesmíru?

No, nejdříve unesete Kevina Bacona a přinesete si spoustu dekorací ze Země. Aspoň tak tady pojmou tento pozemský svátek Drax a Mantis. Ti se snaží překvapit Star Lorda, který na Vánoce trochu zanevřel. A tak mu přichystají tu nejlepší tematickou party, jakou dokážou a naservírují nezapomenutelný dárek, jehož přítomnost však tak trochu hraničí s ilegálním počínáním.

Tak se prezentuje vánočně laděná marvelovka ze světa Strážců Galaxie, pod kterou se podepsal (stejně jako u předchozích dvou snímků této řady) James Gunn. Ten přináší vesměs zábavnou a sympatickou podívanou, která si na nic nehraje. Nenalezneme tu žádnou komplexní zápletku ani velké akční scény. Na místo toho si vychutnáme oddechový příběh s poměrně jímavým poselstvím nejen o Vánocích, který nás správně naladí na tento zimní svátek.

Odlehčenému ději pomáhá i jeho krátká a svižná 40minutová stopáž, která uběhne opravdu rychle. Ani na chvilku se tu nenudíme, neboť se neustále něco děje. Sólové dobrodružství Draxe a Mantis se sice může zdát poněkud vynucené, ale to je přesně jeho záměr. I když je pravda, že samotný humor je občas trochu křečovitý a přehnaně tlačící na pilu, zvláště v případě Draxe a jeho chování.

Velkou vyčnívající hvězdou je však Kevin Bacon, který si zde zahrál verzi sebe sama.Chris Pratt, Vin Diesel, Bradley Cooper, Pom Klementieff, Dave Bautista, Karen Gillan nebo Sean Gunn jsou již ve svých rolích zajetí a podávají standardní výkony. Velkou vyčnívající hvězdou je však Kevin Bacon, který si zde zahrál verzi sebe sama. Bacon podává silný výkon a je znát, že si svou úlohu i svět MCU značně užíval.

Za zmínku stojí také hudební doprovod, který je, jako u předchozích děl ze světa Strážců Galaxie, velmi výrazný. Tentokráte však zaznívají tematické vánoční písně, originálně vytvořené zvlášť pro tuto sváteční podívanou. Původní skladby jako I Don’t Know What Christmas Is (But Christmastime Is Here) nebo Here It Is Christmas Time, na které se vokálně podílel i sám Kevin Bacon, jsou chytlavé a baví. Potěší také Fairytale of New York od The Pogues, která zaznívá v závěrečných titulcích.

Strážci Galaxie: Sváteční speciál je v závěru milá, sympatická a pohodová podívaná, která sice nijak zásadně nerozšiřuje svět MCU, ale ono to nevadí. Příběh sice není bůhvíjak komplexní a neobsahuje velmi hlubokou zápletku, ale baví, má spád (i díky krátké stopáži) a nakonec i překvapivě trochu dojme. Herci nezklamou, stejně jako chytlavý hudební doprovod, který přináší něco nové na rozdíl od klasických oposlouchaných songů, které ve vánočních snímcích slýcháváme. Pokud jste tedy fanoušci Marvelu a máte chuť na něco svátečního, tak mají Disney+ a James Gunn něco právě pro vás.

Ošklivé vánoční svetry jsou must-have i ve vesmíru.

(Foto: Disney+ / Jessica Miglio)

Nechybí ani zdobení stromečku…