Recenze Moje vina: Romanťárna pro puberťáky sice něčím připomíná Stmívání a Rychle a zběsile, ale větší dojem nezanechá

Zakázané ovoce je obvykle nejlákavější.

Snímek se inspiruje stejnojmennou knižní předlohou argentinské spisovatelky Mercedes Ron. Režie se ujal španělský filmař Domingo González. Jelikož existují hned tři knihy a film už nějakou dobu trenduje na platformě Prime Video, lze předpokládat, že se diváci dočkají i filmové verze dalších dílů.

Noah musí kvůli tomu, že se její matka znovu vdala, opustit svůj dosavadní život a začít v úplně jiném městě. Nastěhují se do honosné vily jejího nového manžela. Ten má z předešlého vztahu syna Nicka, se kterým si Noah moc nerozumí. I když jsou v podstatě nevlastní bratr a sestra, stejně je to k sobě fyzicky nějak táhne. Vše se ještě víc zkomplikuje, když se do života Noah nečekaně vrátí její biologický otec.

Začátek tak trochu připomíná první díl Stmívání. Nepříliš nadšená dospívající dívka jede s rodičem do nového bydliště a potom hodnotí pokoj, který pro ni připravil. A pochopitelně čte nějakou klasiku anglické literatury. Aby se neopakovala kniha Na Větrné hůrce, je to tentokrát Pýcha a předsudek. Tím pádem je hned jasné, že to hrdince musí pálit, když má ráda taková díla.

Jak už to u romantiky pro puberťáky bývá, nejde o žádnou složitou zápletku.Jak už to u romantiky pro puberťáky bývá, nejde o žádnou složitou zápletku. Nejdůležitější je vždy dát k sobě dva herce, mezi nimiž to alespoň trochu jiskří. Nicole Wallace a Gabriel Guevara tohle v podstatě splňují, i když jsou jejich společné scény dost předvídatelné. Ačkoliv se zpočátku příliš v lásce nemají, později využijí snad každou chvíli k tomu, aby se po sobě bezostyšně plazili.

Aby to neměli tak úplně jednoduché, je v příběhu ještě dramatická linka, která to trochu ředí. V tomhle případě je to neznámá hrozba, které musí Noah čelit. Přicházejí jí totiž vyděračské zprávy od neznámého odesílatele. Navíc je patrné, že v minulosti prožila něco, co ji velmi poznamenalo a ovlivňuje to její každodenní život.

Než o nějaký souvislý děj jde spíše o sled jakýchsi okamžiků, které dvojice ve vile prožívá. Protože si od sebe snaží držet odstup, sledujeme je i během „běžných činností“. Taky se obvykle po nocích účastníte nelegálních závodů a vymetáte jednu party za druhou, že? I když si Nick před otcem hraje na slušného synáčka, je vlastně dost nepochopitelné, proč mu to prochází. Snad ani jednou ho nevidíme, že by třeba byl ve škole nebo v práci.

Ale na jeho obranu je zase potřeba zmínit, že atmosféra automobilových závodů se skutečně povedla. Něčím to zase divákovi připomene populární sérii Rychle a zběsile. Rychlá auta, adrenalin z jízdy, hodně rozjetých lidí a polonahé dívky, které startují závody. Zvlášť povedené je, když za volant pak usedne Noah, která to natře hlavnímu kápovi. I když se to dá čekat, stejně je to pěkná scéna.

Film Moje vina je klasickým dílem pro puberťáky. Těm obvykle stačí, když po sobě ústřední dvojice zamilovaně kouká, ale přitom dělá, jak spolu nemůže z nějakého důvodu být. Nicméně to není potřeba hned hodnotit negativně, touhle fází si prostě v nějakém období života prošel snad každý, respektive každá. Jen škoda, že se tvůrci nesnažili, aby snímek působil víc realisticky. Takhle jde jen o náhodné okamžiky z jejich života, během kterých se postupně sbližují. Ačkoliv oba dělají, že o to nestojí, je předem jasné, jak to mezi nimi nakonec dopadne. Na druhou stranu některé scény se povedly, ale celkový dojem to prostě nezvýší. Dílo splňuje to, co se od něj dá očekávat, ale žádný hlubší zážitek nenabízí. Navzdory tomu se pravděpodobně v blízké době dočkáme dalšího pokračování.

„Teď tě políbím jenom kvůli tomu, aby tvůj přítel mohl žárlit…“

Moje vina (2023)
(Foto: Amazon Studios)