Recenze: Štěstí pro začátečníky vůbec nemá čím překvapit

…ani pobavit.

Nová podívaná na Netflixu se snaží potěšit příznivce romantických komedií. Helen (Ellie Kemper) se právě rozvedla se svým nemožným manželem a hledá ztracené štěstí. Jako mnoho lidí po rozchodu, i ona se snaží vykročit ze své komfortní zóny a udělat něco zcela neobvyklého, proto se vydává s organizovanou skupinou na Apalačskou stezku. Na několikatýdenní túře se nejen naučí něco o přírodě, ale najde cestu sama k sobě a přivodí si pár puchýřů.

Dobrodružství absolvuje celá tlupa podivínů, jako třeba neúspěšný herec, který nesnáší lidi i přírodu, nebo dívka, která má strach ze dřeva. Navíc je tu ale známá tvář, kamarád Helenina bratra Jake (Luke Grimes), který se o hlavní hrdinku neustále snaží starat a zalíbit se jí. Co na ní vidí, to moc nechápeme, protože kromě sympatické představitelky na ní není opravdu nic zajímavého. Pravděpodobně to bude Jakeovými potížemi se zrakem. Ovšem které obyčejné single ženě by se nelíbila představa, že v jejím okolí se nachází fantastický muž, který ji tajně miluje, a ona si ho prostě jen doteď nevšimla.

Z různorodé skupinky se stává plnohodnotný tým, který sdílí v pár větách své životní příběhy a vyměňuje si moudra, která bychom našli v nějakém motivačním diáři.Z různorodé skupinky se stává plnohodnotný tým, který sdílí v pár větách své životní příběhy a vyměňuje si moudra, která bychom našli v nějakém motivačním diáři. Snímek je lehce úsměvný, ale pravděpodobně nás nerozesměje, na to je příliš korektní a banální. Realitě dlouhých treků a pobytu v přírodě se tenhle film ani nepřiblíží. S hrdiny sem tam prožíváme možná tak lehké nepohodlí. Štěstí pro začátečníky zdánlivě vzešlo z nějakého kurzu „Scenáristika pro začátečníky“, ale ve skutečnosti jde o adaptaci knihy. Komediální talent Ellie Kemper přijde naprosto vniveč, protože tu prostě nemá s čím pracovat. Většina postav sotva stojí za zmínku. Celkem nás otráví neskutečná předvídatelnost snímku, to, když se v prvních pěti minutách objeví muž, u kterého je jasné, že Helen léta tajně miluje a ona ho nesmyslně přehlíží, aby pak mohla v průběhu celého filmu odhalovat, že toho pravého měla celou dobu přímo před nosem.

Lehce stravitelná a hloupoučká komedie, u které automaticky začnete žehlit prádlo nebo hrát hry na mobilu, protože věnovat plnou pozornost jenom jí by bylo naprostým plýtváním času. Podobnou zápletku jsme viděli už mockrát. Žena zklamaná životem se vydá z velkoměsta někam na venkov, do rodného městečka nebo přírody, aby našla štěstí a samu sebe. Děj a dialogy jsou podprůměrné, Ellie Kemper i Luke Grimes jsou milí, ale film nezachrání, a ani té přírody si moc neužijeme. Možná běžte raději na procházku.

„Kde jen může být ten pravý? Tady dřív najdu praváka.“

Batikovaná sukně je na kempování to pravé.

„Já vím, že tě znám roky, ale jak že se jmenuješ?“