Recenze Blue Beetle: Tenhle brouk superhrdinský žánr nezachrání

Snímek je docela fajn, ale to je tak všechno.

Jaime (Xolo Maridueña) se po studiích vrací do svého rodného města Palmera City a zjišťuje, že mu rodina zatajila spoustu problémů, se kterými se potýká. Mladík se snaží najít si práci, a přitom se připlete do cesty dvěma hlavním tvářím společnosti Kord Industries, nebezpečné megalomance Victorii (Susan Sarandon) a její neteři, půvabné Jenny (Bruna Marquezine), která navzdory svému životu v blahobytu má srdce ze zlata a jen ty nejčistší úmysly. Když tedy Jaimemu svěří krabičku a poprosí jej, ať se o její tajemný obsah postará, hlavní hrdina neváhá. I když si není jistý, co v ní je, očekává spíše nakousnutý burger než mimozemskou biotechnologii v podobě skaraba.

Jaime má podivného brouka jen pohlídat, místo toho se s ním skarab spojí, čirou náhodou je totiž právě Jaime vyvolený a odteď je z něj superhrdina s oblekem přirostlým k tělu a neomezeným arzenálem, se kterým se ale bude muset nějakou dobu učit zacházet. Zároveň se ovšem on i jeho milovaná rodina stávají terčem pro Kord Industries, protože taková zbraň je samozřejmě velice zajímá.

Když se skarab se svým novým hostitelem poprvé spojí, scéna vypadá jako z hororu, její zajímavost je třeba ocenit. Jak ale ubíhají minuty filmu, začínáme se víc a víc nudit, protože děj i postavy jsou předvídatelné a nedokážou nás zabavit. Učebnicová záporačka je poháněná pouze vlastním egem, o něco zajímavější je její soukromý zabiják Carapax, který skrývá smutnou minulost. Bohužel především hlavní hrdina nás nemá moc čím oslnit a schází mu charisma. Postav inspirovaných brouky, pavouky a podobnou havětí je habaděj, stejně tak známe Iron Mana s oblekem, který je jeho parťákem i smrtící zbraní zároveň. Nepřesvědčivé romantické pouto s Jenny nás také neosloví.

Suma sumárum, snímek nepřináší téměř nic, co jsme neviděli jinde a v lepším podání.Čím je tento film osvěžující, je latinskoamerické obsazení, spojené s jižanským temperamentem a soudržností rodiny. V našich končinách ale tuhle menšinu neoceníme tolik, jako americké publikum. Akci se snímek snaží prokládat humorem, který ovšem působí křečovitě a většinou má zábavu na starost Jaimeho rodina: uštěpačná sestra, paranoidní strýček a potrhlá babička. Ve scénáři sem tam vidíme mezery, hlavně když se v nesmírně mocné firmě kolem skaraba celou dobu ochomýtá jen jeden vědec, nemluvě o tom, že tato jedinečná mimozemská zbraň má nulové zabezpečení. Suma sumárum, snímek nepřináší téměř nic, co jsme neviděli jinde a v lepším podání.

Kromě latinskoamerického obsazení Blue Beetle ničím neupoutá. Máme tu mladíka, který se náhodou či dílem osudu stane superhrdinou a bude se muset naučit se svým údělem poprat. Na cestě k poražení podprůměrných záporáků se naučí něco o sobě, lásce, přátelství a tak podobně. Příběh, akce, humor, nic z toho nás nenadzvedne ze sedačky. Ve finále je to tuctová, zdlouhavá a neuspokojivá podívaná.

Sezame, otevři se!

Blue Beetle (2023)
(Foto: Warner Bros. Pictures)