Recenze Vocasy na tripu: Ne každý film o psech je pro děti!

Pozor, tento pes kouše. A sprostě nadává a ojede vám gauč.

Tento snímek není žádný doják o zlatém retrívrovi nebo Lassie. Jde o nekorektní, sprostou a bláznivou komedii o tom, že život je pes. A co teprve pro psy! Setkáváme se s Dougem, nezaměstnaným budižkničemu, který trochu moc pije a je to pěkný pitomec. On je ale jen vedlejší hrdina. Ten hlavní je totiž jeho pes. Teriér Reggie jako každý správný pes zbožňuje svého páníčka. Doug si s ním hraje skoro stejně často jako se svým nádobíčkem, vymýšlí mu nejrůznější sprosté přezdívky, hází mu na hraní plechovky od piva, dokonce ani nemá žádnou práci, jen aby mohl s Reggiem trávit co nejvíc času doma. Prostě si spolu užívají spoustu zábavy, alespoň v očích našeho čtyřnohého protagonisty.

Nejnovější hra, kterou tahle dvojka hraje, je “Aport, ku**a!”, při které spolu jedou na projížďku, Reggie je vysazen daleko od domova, páníček mu hodí míček a ujede. Pokaždé, když se pak jeho čtyřnohý kamarád vrátí, Doug ho odmění slovy: “Ku**a!” Ale hru dělá čím dál těžší a vozí Reggieho dál a dál. Když jednou skončí ve velkém, nebezpečném městě, s cestou domů bude potřebovat pomoct. Naštěstí si brzy najde psí kamarády, kteří mu konečně ukážou, co je přátelství a láska. A chlupatému hrdinovi dojde, že jeho páníček si zaslouží za své příšerné chování pořádnou odvetu… Vydávají se na psí road trip, po cestě je unese orel, pomohou vyřešit případ policejním psům a nacpou se halucinogenními houbičkami. Tihle psí hulváti se prostě poučili, že lidé nestojí za nic, a svůj osud vezmou do vlastních pacek.

Ideální divák by měl být příznivcem hrubého, přesto poměrně bystrého humoru, ale není úplně pravděpodobné, že snímkem bude chtít trávit 93 minut člověk, který psy zrovna moc nemusí.U filmu se můžeme odreagovat a úplně vypnout, protože sledujeme psí život a nemusíme myslet na ten lidský (snad jen občas si řekneme, že některé osoby se ke zvířatům chovají opravdu mizerně). Neřeší se tu vztahy, politika, peníze, jen si užíváme tuhle bláznivou jízdu. Ideální divák by měl být příznivcem hrubého, přesto poměrně bystrého humoru, ale není úplně pravděpodobné, že snímkem bude chtít trávit 93 minut člověk, který psy zrovna moc nemusí. Vocasy na tripu umí překvapit a zabavit, přestože pracují s poměrně jednoduchým nápadem, rozhodně si s ním vystačí. Ne každý vtip je zrovna vybroušený diamant, ale pokud vám nevadí trošku bizarní podívaná, můžete se královsky pobavit. Snímek je do 15 let nepřístupný, takže ani pokud jste hodně odvážní rodiče, tohle není nic pro děti.

Pokud patříte mezi typ lidí, který je unavený přehnanou korektností ve filmech, Vocasy na tripu budou rozhodně příjemným osvěžením. Hrdinové tohoto snímku ani nejsou lidé, takže si mohou dovolit mnohem víc a využívají této příležitosti k originálním vtipům a scénkám. Tahle sprostá a zábavná pohádka pro dospělé určitě není pro každého, ale rozhodně nebude nudit.

Jaký páníček, takový pes. Nebo ne?

Vocasy na tripu (2023)
(Foto: Universal Pictures)