Recenze: Přání není vaší vysněnou pohádkou, i když má hezké poselství

Studio Disney ukázalo standardně dobrý výkon, ale za srdce nás nechytí.

Disney nás vezme na kouzelný výlet do magické země, vybudované od základu moudrým králem Magnificem, který střeží největší přání každého v království. Sami lidé v momentě, kdy svůj sen odevzdají, zapomenou na to, co si přáli. Jednou za čas pak Magnifico vybere poddaného, kterému ho splní. Už tady se nám příběh začíná zamotávat, a bude to ještě složitější.

Mladá dívka Asha miluje – stejně jako všichni ostatní – své království a jeho vládce, proto si přeje být jeho učednicí. Ale také nadevše miluje svého dědečka, který slaví 100. narozeniny (tak jako Disney) a vyplnění svého přání se nedočkal. Proto se Asha na “pohovoru” snaží za dědečka přimluvit. Král jí pak poměrně nelogicky a neopatrně vysvětlí, jak to s plněním přání doopravdy chodí, a to Ashu šokuje. Chce jeho absolutní moc nad přáními všech obyvatel změnit, a přeje si to tak silně, že se stane něco nečekaného.

Hlavním motivem je, že pro splnění svých snů musíme něco udělat, ne jen čekat, až nám je někdo vyplní.Pohádka nám, stejně jako každá disneyovka, přináší různá ponaučení. Hlavním motivem je, že pro splnění svých snů musíme něco udělat, ne jen čekat, až nám je někdo vyplní. Hrdinka je odvážná a nebojí se mít vlastní názor, postavit se komukoliv. Má také dobré přátele, včetně vtipného kůzlete, které v průběhu snímku začne mluvit, a tak může trousit humorné hlášky. Alespoň malá útěcha pro dospělého diváka, ale zážitek to úplně nezachrání.

Animace a vzhled postav jsou hezké, ale tohle už jsme od Disneyho viděli tolikrát… Samozřejmě tu je spousta písní, ale je jich tak nějak až moc. Zápletka s nečekaným záporákem je oživující, ale pro děti nejspíš až příliš komplikovaná. Pokud nedáváme na začátku chvilku pozor, snadno se ztratíme v tom, jak celý systém s přáními funguje… Asha je sympatická svým entuziasmem, bohužel nemá dostatečné charisma, aby vynikla mezi Disneyho princeznami.

Pohádka oplývá dostatečně hezkým vizuálem a vysokým počtem mluvících zvířat na to, aby děti zabavila. Zápletka je originální, byť komplikovaná, a záporák skvělý, byť asi zajímavější než hlavní hrdinka. Pozorný divák snadno rozkryje odkazy na mnoho filmových předchůdců od Disneyho, což je na jednu stranu milé, na druhou připomíná, že snímek je z recyklovaného materiálu. Dětského diváka to samozřejmě trápit bude jen těžko.

„Vítejte v mém království, kde se postarám o vaše přání.“

(Foto: Disney)

Asha ale vyslala své přání ke hvězdám…