Recenze – Tři mušketýři: Milady dokončuje již načaté, ale jde víc svou cestou

Jen není jisté, že ta cesta někam vede.

Je to pár měsíců, co se kiny prohnalo zbrusu nové zpracování Tří mušketýrů: D’Artagnan. Už tehdy jsme věděli, že se dočkáme (minimálně) jedné další části, protože se filmy točily zároveň. Divák, který byl spokojen s předchozím snímkem asi nebude ani šokován ničím novým, ani zklamán.

Tři mušketýři se dramatickými zápletkami a zamotanými lidskými osudy jen hemží. Náboženské války, intriky, touha po moci, žárlivosti, temná tajemství z minulosti, akční bitky, tajná spojenectví, láska a zrada, přátelství na život a na smrt. Na začátku nás čeká rekapitulace, která rozhodně přijde vhod. D’Artagnanova milá Constance (Lyna Khoudri) byla unesena, stejně jako ještě spousta dalších postav při různých příležitostech a za odlišným účelem. Tři mušketýři a jejich přítel ne-mušketýr musí nejen bránit krále a Francii, ale také třeba čest Aramisovy sestry. Bitky jsou velmi akční, jak už známe z první části.

Musíme se znovu ponořit do atmosféry příběhu, který už je v polovině, a to není úplně jednoduché.Nedá se říct, že bychom si tu nějak moc užili mušketýrů, většinou jen pádí na koni od jedné akce ke druhé. Možná se hodně tlačí na pilu proto, že je velkolepá podívaná rozdělena na dva filmy, a tak se musíme znovu ponořit do atmosféry příběhu, který už je v polovině, a to není úplně jednoduché. Hlavně když je tu spousta postav s různými motivy, a často to ještě hrají na obě strany.

Pokud mladá generace chce přijít na to, proč je dlouhá desetiletí povyk kolem Tří mušketýrů, tato adaptace jim to moc neosvětlí. Je to hezké historické dobrodružství, ale emoce a sympatie vzbudit nedokáže, a pokusy o humor jsou prostě dost slabé, i když atmosféru trochu rozvíří.

Neustále dokola omílat klasiku, to nezabere. Byla by potřeba trocha odvahy a mušketýry přiblížit divákům, když už není odvaha je nějak modernizovat, tak z nich chytře vypíchnout něco, co by mohlo být blízké současnému publiku. Správným řešením ale nebude přidávat k ději další postavy a jejich příběhy, tím se od originálu jen vzdalujeme, místo aby byly jeho kvality podtrženy.

Pokračujeme tam, kde Tři mušketýři: D’Artagnan skončili. Přesto je tento snímek odlišný, o něco rozpolcenější. Hlavní hrdina je ze strachu o svou milou trošku ufňukaný, zavazí tu více nepodstatných vedlejších postav, Eva Green by byla fantastická femme fatale i kdyby nemusela být polonahá, a odchylky od originálu nám kvalitnější podívanou nepřinesly. Snímek umí být akční a napínavý, ale mohl být mnohem víc, a někde mezi oběma polovinami se něco vytratilo…

Postava Milady je opravdu žhavá.

Tři mušketýři: Milady (2023)
(Foto: Pathé)

„Prozradíte mi, do jakého barber shopu chodíte?“

Tři mušketýři: Milady (2023)
(Foto: Pathé)

„Nebyl čas řešit kdo je kdo!“

Tři mušketýři: Milady (2023)
(Foto: Pathé)
65%

Tři mušketýři: Milady / Les trois mousquetaires: Milady

Pokračujeme tam, kde Tři mušketýři: D'Artagnan skončili. Přesto je tento snímek odlišný, o něco rozpolcenější. Hlavní hrdina je ze strachu o svou milou trošku ufňukaný, zavazí tu více nepodstatných vedlejších postav, Eva Green by byla fantastická femme fatale i kdyby nemusela být polonahá, a odchylky od originálu nám kvalitnější podívanou nepřinesly. Snímek umí být akční a napínavý, ale mohl být mnohem víc, a někde mezi oběma polovinami se něco vytratilo…