Recenze: Jedeme na teambuilding je sice jízda, ale trochu kostrbatá

Mezi mnoha postavami si možná i vy najdete nějakou oblíbenou.

Nová česká komedie nám ukazuje, že v korporátu pracují samí cvoci, a na teambuildingu se to projeví nejvíc, protože se každý utrhne za řetězu posilněn alkoholem – za firemní peníze, samozřejmě.

Filmu dominují postavy Jakuba Prachaře a Vojty Kotka, v pro ně poněkud nezvyklé poloze. Prachařův kariérista žije pro firmu, protože neví co s vlastním životem. Kariérní neúspěch ho ale probere a snad pomůže k zjištění, proč mu (to za to) nestojí. Kotkův Michal je bručoun, který se vyžívá ve své protivnosti, a jediné, o co jeví trochu zájem, je porno. Je tedy ideálním zaměstnancem oddělení zákaznické podpory. Tedy kvůli tomu, že je protivný, ne kvůli své zálibě v naučných filmech pro dospělé.

Právě tohle oddělení, složené z beznadějných podivínů, se vydává na teambuilding, kde se sejde několik poboček firmy. Další je složena jen z krásných dívek, jiná z ezo Slováků. A do toho přijedou nalití chalani z Brna. Situaci kontroluje postava Eriky Stárkové, která je pravděpodobně robot, protože se chová šíleně nepřirozeně, a přijede také velký boss, kterému neustále leze do zadku. Hra může začít.

Je tu spousta primitivních vtipů, ale jsou vyvedené, takže pokud jde o váš šálek kávy, nebo spíše panáka tvrdého, tak proč ne!Je tu spousta primitivních vtipů (stínové divadlo ve stanu, různé pády a opilecké výlevy), ale jsou vyvedené, takže pokud jde o váš šálek kávy, nebo spíše panáka tvrdého, tak proč ne! Komedie nevyužila potenciálu zkombinovat více stylů humoru díky široké škále postav. Třeba pohádkám se daří zkombinovat vtipy pro děti s těmi, které pochopí jen dospělí. Tady mohli běžní zaměstnanci reprezentovat humor hrubšího zrna, zatímco manažeři by vtipkovali o něco důmyslněji.

Bohužel, komedie zůstala poněkud jednostranná a dá se srovnat s kdejakým dalším filmem, kde puberťáci jedou na vodu či hory, jen teď už jsou to dospělí hrdinové. Objevuje se tu řada sexy slečen, které toho nemají o moc víc na práci, než přehnaně okatě vystavovat svoje přednosti. Škoda, obsazená děvčata byla dost atraktivní i bez toho, aby si musela dekolt polévat vodou, a film se nemusel shazovat. Je tu ale snaha o vývoj postav a děje se tu toho opravdu hodně, i když to ne vždycky navazuje. Určitá dvojice se tu dá dohromady, což jsme tušili od začátku, ale jak se to ve finále přihodí, to se nejspíš vystřihlo. Taky je tu náznak toho, že dvě postavy díky svému seznámení změní názor na svou sexualitu, ale tahle linka není rozvinuta. Ke konci už snímku dojde dech a závěr není vtipný, logický, ani energický.

Že jsou dialogy křečovité a chování postav nepřirozené, to už u české komedie snad nikoho nepřekvapí, takže je skoro až zbytečné něco takového vytýkat. Jde o trošku absurdnější humor a vyhrocenější charaktery. Postavy si bohužel nezískají naše sympatie, jsou jenom divné. Film mohl celkem snadno oslovit širší publikum, kdyby se více soustředil na atmosféru v korporátu, než jen nechal všechny chovat se prostě jako opilce utržené ze řetězu.

„Hádám, že hraju krásnou a blbou blondýnu!“

Jedeme na teambuilding (2023)
(Foto: Cinetim)