Recenze: Imaginární přátelé jsou odlehčeným snímkem pro celou rodinu, jen trošku nevýrazným

Pohádka je sice roztomilá, ale příběh nebudí emoce.

Dospívající Bea (Cailey Fleming) si připadá už jako velká holka. Přispěl k tomu fakt, že jí před pár lety umřela maminka, a teď musí podstoupit vážnou operaci i její táta (John Krasinski). Léto v New Yorku pod dohledem babičky jí pomůže uvědomit si, že je pořád především dítě a vlastně není vůbec špatné uchovat si v sobě kousek hravosti napořád. Objeví totiž svět kouzelných bytostí IP – imaginárních přátel, kteří kdysi bývali nejvěrnějšími parťáky svých dětí, jenže ty, když vyrostly, zapomněly na ně. Tyhle bytosti nejrůznějšího vzhledu, velikostí a tvarů jsou nyní opuštěné a vidí je jen Bea. Pomůže jim najít nové nejlepší kamarády? A pomůže tak zároveň sobě?

Diváky zabaví velké množství postav včetně nabručeného souseda (Ryan Reynolds). I když jsou ve snímku zmíněná vážná témata jako smrt a vážná nemoc, nijak do hloubky se neřeší, jsou jen naznačena a dětští diváci z nich smutní nebudou. Samotná postava otce svou nemoc zlehčuje. Těm hloubavějším divákům možná budou muset rodiče něco dovysvětlit. Bylo by lepší, místo okrajově naznačovat vážná témata, zodpovědně a zpříma k nim přistoupit.

Pokud ale chcete vyhovět širokému publiku, výsledný produkt může být tak trochu o ničem.Scénáře a režie se ujal John Krasinski, který prý chtěl natočit film, který si užijí všichni. Pokud ale chcete vyhovět širokému publiku, výsledný produkt může být tak trochu o ničem. Každé věkové kategorii přijde zábavné či dojemné něco trochu jiného. Snímku také chybí hloubka a napětí. Nikdy skutečně nevěříme, že by Bee umřel i táta, a co vlastně hrozí imaginárním přátelům když se jich neujme nové dítě? To se tu zlehka zmíní jednou větou, ale neřeší se tu do detailu, o postavy se tak vůbec nebojíme, chybí nám pocit naléhavosti. Film je milý, ale to na zápletku nestačí!

Poněkud nepovedeně zůstane otevřena dějová linka jedné z postav z nemocnice, úplně se na ni zapomene a když poslouží svému účelu, zmizí ze scény. Asi skončila na podlaze střižny. Navíc, když někteří IP naleznou své děti a znovu s nimi navážou pouto, stále se pak pohybují v blízkosti Bei, jaký to má smysl, neměli by vždy doprovázet “ty svoje” děti? Z filmu je evidentní, že se snaží mít na diváky emoční dopad, ale nedaří se mu to, je na to příliš opatrný.

Rodinný film plný fantazie s roztomilými postavičkami, mladou hlavní hrdinkou a Ryanem Reynoldsem dokáže docela příjemně zabavit. Ale jako každý roztomilý plyšák, vevnitř je jen nudná bílá vata. Když se totiž chcete zavděčit všem, může se stát, že výsledek bude tak trošku bez chuti. Snímek není jedinečný, okouzlující a tím správným způsobem srdcervoucí, aby se stal pohádkovou klasikou, kterou bude chtít mladá generace za třicet let se slzou v oku pouštět svým potomkům.

Fantazii se meze nekladou.

Imaginární přátelé (2024)
(Foto: Paramount Pictures)