Velká cesta do Indie.
Za touto francouzskou komedií stojí Redouane Bougheraba, který napsal scénář, spolurežíroval film a také v něm ztvárnil hlavní roli. Nejspíš kvůli tomu, aby ho při hraní měl kdo koordinovat, přizval si k sobě také svého bratra Aliho Bougheraba.
Čeká je kulturní šok, matracová revoluce i zkouška jejich vztahu.Redouane se chce stát vedoucím v továrně na matrace. Jenže když má nastat jeho velká chvíle, dozví se, že se celá výroba přesouvá do Indie. Rozhodne se, že ho to nezastaví a přijme tam nabídku práce. Přesvědčit se mu podaří i přítelkyni Marguerite, kterou se v dohledné době chystá požádat o ruku. Čeká je kulturní šok, matracová revoluce i zkouška jejich vztahu.
Na rozdíl od nedávno uvedené francouzské komedii Zlato, uber plyn! jde o méně bláznivější dílo. Nejvíce humoru vychází z kulturních rozdílů. Například když hlavní postavě začnou všichni sahat do jídla, protože Indové přece jí rukama. Nebo zjistí, že možná vydělává dvojnásobek běžného platu v Indii, ale v přepočtu je to pouhých 200 euro.
Ústřední postava Redouane se navíc jmenuje stejně jako její představitel. Zatímco jeho partnerku Marguerite hraje Vanessa Guide, kterou mohou diváci znát například ze snímků Machr na 30 dnů nebo Rychle a nemožně. Nicméně postava ani jednoho z nich není tolik rozepsaná. Oba mají pracovní ambice a smysl pro humor, ale chybí jim zodpovědnost a reálný pohled na svět.
Stejně povrchně jsou popsané také ostatní postavy, které jsou v podstatě karikatury. O tom svědčí také fakt, že je Redouane pojmenuje přezdívkami. V továrně podle něj pracují bývalý prezident Sarkozy, doktor House, krtek v kalhotkách či zpěvák a skladatel Stevie Wonder. I když si s Redouanem nejdřív úplně nesednou, postupně se dost sblíží, jen si divák vlastně nevšimne, kdy se to stane.
Když Redouane zjistí, kolik v Indii ve skutečnosti vydělává, rozhodne se servírovat nejlepší francouzskou specialitu – a nejsou to bagety! Společně s kolegy, kterým vysvětlí, o co jde, vyhlásí zaměstnavateli stávku. Potom přijde i s dalšími vymoženostmi jako třeba falešnou nemocenskou, během které si užijí festival barev.
Obecně by mohl snímek dobře fungovat jako cestopisný dokument, který ukazuje všechny krásy Indie. Ústřední dvojice tančí při sledování filmu v kině, ochutnává místní jídla nebo spí na tradičních tvrdých postelích. Oba si to náramně užívají, stejně jako herci při natáčení propagačních videí pro cestovní kancelář.
Zádrhel, ke kterému dojde ke konci, je dost předvídatelný. Že Redouanovi nejvíce záleží na tom, jak se má on, je patrné hned od začátku. Jeho partnerka Marguerite má jiné priority, takže musí logicky dřív nebo později dojít ke střetu. Aby byl happy end, všechno se ale nakonec urovná. Tvůrcům bylo nejspíš jedno, že chování jednotlivých postav nedává logiku.
Snímek Lásko, neblázni! je francouzskou komedií, která vás krátkodobě pobaví, ale vracet se k ní nebudete. Na to obsahuje až příliš prvoplánového humoru, což nebývá u této národnosti tak obvyklé. Ať už to jsou přisprostlé vtipy nebo různé narážky na kulturní rozdíly, které jsou pochopitelně obrovské. Nečekejte ani žádnou velkou romantiku, protože větší pozornost se věnuje vzpouře, kterou vede hlavní postava. Největším problémem je, že vypravování postrádá realističnost a je předvídatelné. Dílo vás sice může nalákat k návštěvě Indie, ale žádnou další přidanou hodnotu člověku nepřinese.
Redouane se snaží zajistit kolegům lepší pracovní podmínky, ale až jako pomstu zaměstnavateli.

Festival barev vypadá ve filmu jako to nejlepší, co můžete v životě zažít.

Když si hlavní postavy užívají ve snímcích velký luxus, musí se vždy něco brzy pokazit.

Lásko, neblázni! / Délocalisés
Snímek Lásko, neblázni! je francouzskou komedií, která vás krátkodobě pobaví, ale vracet se k ní nebudete. Na to obsahuje až příliš prvoplánového humoru, což nebývá u této národnosti tak obvyklé. Ať už to jsou přisprostlé vtipy nebo různé narážky na kulturní rozdíly, které jsou pochopitelně obrovské. Nečekejte ani žádnou velkou romantiku, protože větší pozornost se věnuje vzpouře, kterou vede hlavní postava. Největším problémem je, že vypravování postrádá realističnost a je předvídatelné. Dílo vás sice může nalákat k návštěvě Indie, ale žádnou další přidanou hodnotu člověku nepřinese.
- Hodnocení






