Některé hovory prostě musíme zvednout, i když tušíme, že na druhé straně není nikdo, koho chceme slyšet.
Některé filmy by si pokračování zasloužily asi stejně jako Kim Čong-un Nobelovu cenu za mír. Černý telefon mohl zůstat v tichosti zavěšený, příběh jeho lidského monstra se v něm uzavřel. Přesto zazvonil. A stalo se něco ještě znepokojivějšího, než slyšet na drátě ducha, ono to vyšlo. Scott Derrickson si po čtyřech letech troufl znovu prozvonit z onoho světa, a světe div se, signál je čistý, tón jasný a šum zla stále pronikavý. Černý telefon 2 totiž nejenže funguje, ale dokonce bychom se nebránili i třetímu hovoru.
Finney (Mason Thames) vyrostl z vystrašeného kluka v drsňáka, který rozdává rány na školním dvoře, jako by tím mohl umlčet ozvěny minulosti. Jeho sestra Gwen (Madeleine McGraw) zase bojuje s prorockými sny o dětech mizících v zasněžené pustině, což zní jako ideální základ k rodinnému výletu k zamrzlému jezeru. Tam se bude odhalovat tajemství místního tábora, ale i temné minulosti samotných sourozenců. A znovu se rozdrnčí ten prokletý telefon.
Derrickson tentokrát přitom mění dusivou klaustrofobii sklepa za širý prostor zamrzlé krajiny, a výsledkem je mrazivá krása, ve které se realita ztrácí mezi sny, vírou a výčitkami svědomí.Derrickson tentokrát přitom mění dusivou klaustrofobii sklepa za širý prostor zamrzlé krajiny, a výsledkem je mrazivá krása, ve které se realita ztrácí mezi sny, vírou a výčitkami svědomí. Kamera má vizuální texturu staré VHS kazety, v níž se časy překrývají jako vrstvy ledu. A co je nejpodivnější, funguje i to, co by nemělo. Ethan Hawke se vrací jako Chmaták, teď už v poloze skoro mytologické. Není ho sice tolik, jak bychom chtěli, ale každá jeho scéna stojí za to a jeho přítomnost cítíme i poté, co zmizí ze záběru, a nabízí mladé generaci jejího vlastního Freddyho Kruegera. Ale je možné, že si Chmatákovy časté nepřítomnosti tolik nevšimnete, protože McGraw a Thames v hlavních rolích vás zabaví dostatečně. Pozornost se přesouvá z bratra na Gwen, která je díky svému daru teď zajímavější obětí.
Příběh je poměrně nadupaný narozdíl od meditativně pomalé jedničky. I tady ale vyniká hutná atmosféra a díky snovým sekvencím si užijeme mnohem více akce, i když třeba za cenu napětí a překvapení. A tak se i konec snímku spíše doklouže po ledu do cílové rovinky, než aby byl velkolepým finále. Černý telefon 2 ale dokáže překvapit právě tím, jak se od svého předchůdce liší, přestože na něj plynule navazuje a uzavírá dějové linky neviditelným stehem. Derrickson rozhodně nenatočil jen pokračování, které má vydolovat poslední drobné z kapes fanoušků, aby po zhlédnutí litovali, že téhle “dvojce” vůbec dali šanci. Postavil křehký psychologický labyrint, kde se duchové učí být lidmi a lidé se snaží nezapomenout, že jsou stále ještě naživu, protože i když unikli vrahovi, stále jsou jeho oběťmi.
Možná jsme si mysleli, že Černý telefon už nezazvoní, ale Hollywood, stejně jako peklo, nikdy nedá pokoj. Tentokrát to ale nevadí, Derricksonův druhý hovor z onoho světa zní překvapivě zlověstně i krásně. Černý telefon 2 je jako ten kamarád, kterého jste už nechtěli slyšet, ale když zavolá, zjistíte, že vám vlastně chyběl. A než se nadějete, sedíte ve tmě, posloucháte praskání na lince a přejete si, aby to nikdy nepřestalo.
„Tak to se mi snad jenom zdá!“

Docela tu přituhuje…

Dávejte si pozor, ať vám Chmaták neukradne duši.

Černý telefon 2 / Black Phone 2
Možná jsme si mysleli, že Černý telefon už nezazvoní, ale Hollywood, stejně jako peklo, nikdy nedá pokoj. Tentokrát to ale nevadí, Derricksonův druhý hovor z onoho světa zní překvapivě zlověstně i krásně. Černý telefon 2 je jako ten kamarád, kterého jste už nechtěli slyšet, ale když zavolá, zjistíte, že vám vlastně chyběl. A než se nadějete, sedíte ve tmě, posloucháte praskání na lince a přejete si, aby to nikdy nepřestalo.
- Hodnocení







