Velká šestka / Big Hero 6 – recenze

velka_sestka_cz_plakatOblečte si čisté slipy, vyrážíme za dobrodružstvím.

Hiro Hamada je malý génius, který střední školu dokončil ve třinácti letech a teď se tak trochu nudí. Pro rozptýlení a vidinu snadného výdělku obráží ilegální robotí závody. Na správnou cestu ho nasměruje jeho starší bratr Tadashi. Student vysoké školy si klade za cíl nejen ochránit mladšího sourozence, ale i pomoci celému světu prostřednictvím jeho nafukovacího vynálezu. Vše se ovšem zkomplikuje nehodou, která obrátí Hirovi život vzhůru nohama a dá dohromady Velkou šestku.

Big Hero 6 je pestrobarevná partička nadšenců a géniů, jejíž členy nekousl radioaktivní pavouk a ani k nám nepřiletěli z Kryptonu. Máme tu energickou vyznavačku adrenalinových sportů Go Go, pořádkumilovného a pekelně ostrého Wasabiho, bláznivou chemičku Honey Lemon a Freda, maskota a fanouška v jednom úhledném, šíleném balení. Spolu s Hirem a Tadashiho vynálezem Baymaxem tak dostáváme šestku, jež sice neoplývá superschopnostmi, ale dokáže sestrojit a vymyslet téměř cokoliv.

Měkoučký a k pomazlení vhodný Baymax.
Již od prvního záběru je jasné, že tvůrci neponechali nic náhodě a jsou to doslova hračičkové. Zaměřili se nejen na úžasnou vizuální podívanou, ale i jedinečné slovní hříčky a velké srdce, které je stejně macaté, jako měkoučký a k pomazlení vhodný Baymax. Vše se odehrává ve městě San Fransokyo, které v sobě snoubí to nejlepší ze San Francisca a Tokia. Obdivovat tak můžeme například dům tety Cass, který je směsicí japonského a viktoriánského stylu, ale to je jen zrnko z vypiplané americko-asijské fůze.

Na své si zde rozhodně přijdou i všichni fanoušci superhrdinských filmů. Narážek na slavnější hrdiny i padouchy je tu nespočet. I když se děj ubírá osvědčenou a známou cestou, vše je protknuto nezměrnou dávkou svěžesti, humoru, pestrosti a citu, takže nám předvídatelnost nemůže zkrátka ani trochu vadit. A kdo se nezamiluje alespoň do jednoho člena Velké šestky, musí mít srdce z kamene.

Chcete-li zažít bláznivě akční superhrdinské dobrodružství s šílenou partou géniů, je Velká šestka skvělou volbou. Bavit se budou děti i dospělí a nikdo si nebude moci u závěrečných titulků stěžovat, že by se nudil i přes předvídatelnou zápletku a rozuzlení. Perličkou je potitulková scéna, která vykouzlí nemalý úsměv na tvářích odrostlejších diváků.

Superhrdina, superzdravotník nebo superfotbalista?

velka_sestka_foto_b02

Pečovat o geniálního teenagera dá zabrat i tetě Cass.

velka_sestka_foto_a01

Nahoď větší rychlost Baymaxi, jinak tu projekci nestihneme!

velka_sestka_foto_a02

85%

Velká šestka / Big Hero 6

Chcete-li zažít bláznivě akční superhrdinské dobrodružství s šílenou partou géniů, je Velká šestka skvělou volbou. Bavit se budou děti i dospělí a nikdo si nebude moci u závěrečných titulků stěžovat, že by se nudil i přes předvídatelnou zápletku a rozuzlení. Perličkou je potitulková scéna, která vykouzlí nemalý úsměv na tvářích odrostlejších diváků.