Temné kouty / Dark Places – recenze

temne_kouty_2015_plakatGilles Paquet-Brenner učinil velice rozumný tah, když se ujal románu Gillian Flynn autorky hned několika knižních bestsellerů posledních let.

V loňském roce mělo premiéru drama od Davida Finchera: Zmizelá, které se s jednou nominací na Oskara zařadilo na 149. místo žebříčku nejlepších filmů na IMDb. Není tedy divu, že Gilles Paquet-Brenner vsadil na velký úspěch Finchera a pod svá křídla si vzal starší román od stejné autorky – Temné kouty. Do hlavní role Libby Day, jejíž téměř celou rodinu vyvraždili, když byla ještě dítě, obsadil sexy Charlize Theron, která se role ujala s grácií. Nicméně ani její výkon film nezachrání. Kdo ale zaujme na první pohled, je Chloë Grace Moretz v roli Diondry, jejíž kariéra započala, už když jí byly čtyři roky, a herecké portfolio by jí mohla závidět leckterá „profláknutá“ hollywoodská hvězda.

Každý máme nějaký koníček. Každý máme nějaký koníček. Někdo holduje sportu, jiný filmům, další tvoří, jiný poslouchá a někoho zase baví věci sbírat. Právě filantropisti jsou asi nejzvláštnější, uvážíme-li, že jejich touhou je hromadit různé druhy jedné věci, která se ale nedá k ničemu využít. Ve snímku se nám odkryje zvláštní koníček samozvaných detektivů, jež se soustředí na nevyřešené vraždy, sbírají o nich informace a snaží se jim přijít na kloub. A tak se rozhodnou oslovit Libby Day, ublíženou přeživší velkého masakru, jejíž výpověď poslala podezřelého do vězení. A tím se rozjede sled událostí, který ačkoliv má zajímavou myšlenku, není režijně zcela uchopen, kamera je „v pořádku“, ale mysteriózní thriller má unylejší tempo a nedaří se mu diváka opravdu strhnout. Snaha je marná, a když pak přijde na světlo závěrečné rozuzlení, ona pravda, přestože by ji člověk nečekal, tak se ho v podstatě nijak nedotkne, protože se toho stalo tolik, a vlastně nic.

Film, který by mohl chytit, táhnout, rozbrečet, napnout, a na konci úplně zničit. Předloha potenciál má. On ale nic takového nedělá. Je to docela příjemná podívaná, ale zase na něj asi rychle zapomenete.

Kdysi to bývala chudá, ale šťastná rodina s matkou samoživitelkou, co by pro dcery i zemřela…

temne_kouty_2015_foto_04

Role chlapecké ženy Sharon sedla. Nicholas Hoult vedle ní vypadal jak nezkušený zajíček.