Sejmi prezidenta / Big Game – recenze

sejmi_prezidenta_2014_plakat_small„Říkáte, že jsme ztratili prezidenta, jako klíčky od auta?“

13letý kluk jménem Oskari (Onni Tommila) stojí na prahu životní zkoušky. Pokud v ní obstojí, stane se z něho muž. Musí sám přežít den a noc v divočině Laponska a pomocí pouhého luku s šípy přinést před svítáním co největší kořist. Překonat úlovek svého otce Tapia (Jorma Tommila) ovšem nebude snadné, ten se na rituálním skalním výběžku pochlubil hlavou medvěda. Oskari ovšem během svého lovu narazí na ještě větší zvíře, a to na samotného prezidenta Spojených států (Samuel L. Jackson). Tomu je ovšem na stopě skupina teroristů. Souboj o přežití může začít.

I když je snímek distributorem označován jako akční a dobrodružný, rozhodně by neměl opomínat žánr komedie. To si myslí i režisér Jalmari Helander. „Z hlediska žánru je film Sejmi prezidenta kombinací akce a humoru, který plyne z absurdity situace a střetu kultur zastoupené Oskarim a prezidentem“, osvětluje Helander.

Velkou otázkou je, jestli se Sejmi prezidenta bere vážně, nebo si film sám ze sebe dělá tak trochu legraci. On ale není humor jako humor. Velkou otázkou je, jestli se Sejmi prezidenta bere vážně, nebo si film sám ze sebe dělá tak trochu legraci. Pokud je pravdivá první možnost, máme tu sakra velký problém. V druhém případě se jedná o pokus o akční béčko, který vyšel tak na padesát procent.

Představte si 13letého kluka, který na začátku dobrodružství nedokáže ani dostatečně natáhnout tětivu luku, ale na jeho konci se tváří, jako by byl ztraceným synem Chucka Norrise či chladicí box, který je nejen nezničitelný, ale umožní vám spadnout ze skály, plavat ve vodě a přitom vyfásnout jen několik drobných odřenin. Nejvtipnější jsou ovšem epické záběry s drsňáckým výrazem prezidenta, malého hrdiny či člena ochranky. Ovšem i béčko by mělo vědět, kde je určitá hranice a tu nepřekračovat, protože mezi správnou ulítlostí a kýčovitou hloupostí je tenká hranice. Když se ale chce, všechno jde, což dosvědčuje například geniální Kingsman: Tajná služba, kde jsme se též potkali se Samuelem L. Jacksonem.

Sejmi prezidenta se snaží být kulervoucím akčním epickým dobrodružstvím s kvalitními efekty, ale nějak neví, kde jsou ty správné hranice a meze. Výsledkem je mix, kdy nevíme, jestli se smát nebo nevěřícně kroutit hlavou.

Tábořit s prezidentem není moc bezpečné.

sejmi_prezidenta_2014_foto_02

Jak byste se cítili vy, kdyby tato sebranka rozhodovala o vašem bezpečí?

sejmi_prezidenta_2014_foto_04

Ví Chuck Norris o tom, že po lesích Laponska běhá jeho utajovaný syn?

sejmi_prezidenta_2014_foto_06

45%

Sejmi prezidenta / Big Game

Sejmi prezidenta se snaží být kulervoucím akčním epickým dobrodružstvím s kvalitními efekty, ale nějak neví, kde jsou ty správné hranice a meze. Výsledkem je mix, kdy nevíme, jestli se smát nebo nevěřícně kroutit hlavou.