Paranormal Activity 2 – recenze

paranormal_activity_2_2010_posterNěkdy je lepší se v noci neprobudit.

Tak je to tu zase! Tentokrát se však děj hororu přesunul do jiného domu, kde žije čtyřčlenná rodina, přičemž objektem zájmu démona se stal její nejmladší člen – několikaměsíční novorozenec. Návaznost na první díl série je tu zřejmá již z toho, že se opět setkáme s hrdiny prvního dílu Katie a Micahem! Jak je to možné? Paranormal Activity 2 mají být totiž prequelem jedničky, protože se odehrávají pár týdnů před ní, hlavní ženská hrdinka je navíc sestrou Katie.

Opět se hýbou lustry, v kuchyni padá z poliček nádobí a vysavač z venkovního bazénu vyskakuje úplně sám! Opět se hýbou lustry, v kuchyni padá z poliček nádobí a vysavač z venkovního bazénu vyskakuje úplně sám! V domě se navíc ozývají děsivé zvuky a je zřejmé, že démon si tu našel objekt svého zájmu. Ne nadarmo odsud mexická chůva brzy prchá! Strnulý divák může toto vše sledovat opět formou jakéhosi home videa, o které se tentokrát postará hned šest průmyslových kamer, které si nechali ústřední hrdinové nainstalovat v domě.

Slabiny prvního dílu tu však jsou ještě zřetelnější. Ne každý má chuť a výdrž sledovat nicneříkající pasáže, které jen vyplňují děj, než přijde noc a začne zase strašit. Chování postav je navíc v některých chvílích nelogické a má posloužit především tomu, aby se příběh mohl dále rozvíjet. Typický je okamžik, kdy otec nevěří dceři, že za ní dveře někdo zabouchl a odmítá si to v domě, kde se odehrává tolik podivných věcí, dostatečně prověřit pomocí průmyslových kamer.

Kdo však přistoupí na tuto hru, může se při sledování Paranormal Activity 2 celkem úspěšně bát. Je patrné, že na tvorbu filmu měl tentokrát režisér o trochu větší rozpočet. V závěru se navíc divákovi dovysvětlí i některé věci z jedničky a je připravena půda pro další pokračování.

Paranormal Activity 2 přichází s příběhem, jenž vyděsí diváka, který si připustí, že něco podobného je v každodenním životě možné. Kývání lustru, otevírání a zavírání dveří, děsivé zvuky však jen stěží vyděsí skeptika, ten bude očekávat něco „výživnějšího“. Pokud vydrží do konce příběhu, dočká se pravděpodobně i on!

Tak se podíváme z okna, kdo k nám dnes přijde na večeři.

paranormal_activity_2_2010_foto_05

I takhle se dají sejít schody.

paranormal_activity_2_2010_foto_04

Tohle dítě se v noci rozhodně nenudí.

paranormal_activity_2_2010_foto_03

65%

Paranormal Activity 2

Paranormal Activity 2 volně předchází ději prvního dílu. Divák se stane svědkem toho, co potkalo rodinu sestry Katie. Objektem démonova zájmu se tentokrát stává několikaměsíční novorozenec. V domě se opět dějí nevysvětlitelné věci, zatímco ostatní spí.