Nejkrásnější den / Der geilste Tag – recenze

nejkrasnejsi_den_2016_plakatNejkrásnější film to není, ale kýč taky ne.

Máte rádi road tripy, komické scény a zároveň si potrpíte sem tam na trošku sentimentality? Tak to by se vám počin Floriana Davida Fitze (který je pro film režisérem, scénáristou i hlavním hercem) o dvojici umírajících kluků měl docela líbit. Ověřená finta dát k sobě dva odlišné typy, vystřelit je do trochu jiného vesmíru, než jsou zvyklí, a sledovat, jak na sebe jejich individuality budou narážet, funguje i tady.

Film si krásně pohrává s charakteristikami dnešní doby, jako jsou sociální sítě a kupování věcí na splátky, a také tematizuje narkolepsii (nenásilné vzdělávání publika vždy vítáno). Skoro všechny komické momenty jsou uvěřitelné, snad možná kromě scény s jeřábem, i když kvůli jejich velkému množství máme trochu problém dát zpětně dohromady dějovou linii.

Vážné téma umírání a posledních dnů je dávkováno snesitelně.„Pozitivní emoce nemusí nutně znamenat kýč,“ říká šéf kinodistribuce v propagačních materiálech. Že je to trochu opatrné tvrzení? Taky si myslíme, a možná proto jsme byli v sále ostražitější, než by bylo nutné. Kýč to ale není. Vážné téma umírání a posledních dnů je dávkováno snesitelně, takže nemáme pocit beznaděje. Zároveň ale přestaneme hudrovat nad těžkostí svého života a aspoň na chvíli v nás zůstane pocit, že za každý den je třeba být vděčný.

Proč ale, verdammt! nemůže být snímek v titulkované verzi?! Věříme, že dabéři svou práci neodflákli, jenže stejně jsme se nemohli zbavit divného dojmu. Dva Němci s malým černošským chlapečkem si vykládají na cestě Afrikou v češtině? Eh! Scéna o tom, jak si nabalili holky díky svému německému původu, opět v češtině? Uh! Voláme a prosíme: němčina je jazyk jako každý jiný a filmu by originální zvuk jedině přidal!

Za určitou roztříštěnost dějové linie a vnucený dabing jsme nuceni pár procent ubrat, celkově je však Nejkrásnější den docela příjemnou, a přitom ne úplně hloupou oddechovkou.

Minutku mi počkej, dýchnu si a hned jsem zpět, krásko!

nejkrasnejsi_den_2016_foto_04

Netvař se znuděně a nahoď úsměv, děláme fotku na Facebook!

nejkrasnejsi_den_2016_foto_08

Tak nevím, možná jsem ten morfin zahazovat neměl…

nejkrasnejsi_den_2016_foto_11

75%

Nejkrásnější den / Der geilste Tag

Film si krásně pohrává s charakteristikami dnešní doby, jako jsou sociální sítě a kupování věcí na splátky, a také tematizuje narkolepsii (nenásilné vzdělávání publika vždy vítáno). Skoro všechny komické momenty jsou uvěřitelné, snad možná kromě scény s jeřábem, i když kvůli jejich velkému množství máme trochu problém dát zpětně dohromady dějovou linii.